تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

در حال حاضر یورو در نزدیکی سطح ۱٫۳۴۰۰ در حال معامله است که نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشته و به نظر می رسد در مرحله تثبیت می باشد. همچنان قیمت پشت دروازه ۱٫۳۴۲۰ قرار دارد که بسیار عدد مهمی است.

در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا که قرار است امشب راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران بیانیه آن منتشر شود ، منطقه بین ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۴۲۰ از چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است و قیمت نمی تواند از آن دور شود ولی با این وجود برای امروز سفارشات فروش در دو منطقه ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰ الی ۱٫۳۴۵۰ و سفارشات خرید نیز در دو منطقه ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۵۰ الی ۱٫۳۳۳۰ چیده شده اند .

فعلا محدوده ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰ تا ۱٫۳۴۵۰ مقاومت بسیار محکمی برای جلوگیری کردن از افزایش بیشتر قیمت است مگر آنکه منطقه ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۵۶ کاملا شکسته شود که آن وقت می توان به انتظار رسیدن به مقاومت بعدی ۱٫۳۴۸۲ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۷۱۱ به ۱٫۲۷۴۰) بود.

در حرکت نزولی نیز در صورت بسته شدن قیمت در زیر ۱٫۳۳۰۰ فروشندگان وارد بازار خواهند شد و هدف را می توان محدوده ۱٫۳۲۶۰ و ۱٫۳۲۵۰ در نظر گرفت که همه اینها بستگی به خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران دارد. با اینکه چارت یورو تمایل به افزایش را نشان می دهد ولیکن ممکن است به علت آنکه به انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا نزدیک می شویم ، یک تلاش ناموفقی را از یورو برای افزایش به سمت ۱٫۳۴۲۰ داشته باشیم.

یادآوری می شود که تا قبل از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا بیشتر سفارشهای خرید یورو بین ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۵۰ تا ۱٫۳۳۲۰  و سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰ تا ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند. بنابراین حتی اگر یورو موقتا افت و خیری را تجربه کند ولی فعلا تا قبل از خبر امشب بین ۱٫۳۳۳۰ و ۱٫۳۴۵۰ در نوسان است و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص توقف برنامه بسته محرک اقتصادی (QE) منتشر شود

از این رو فعلا می بایست در انتظار انتشار این خبر بود و تا آن زمان منطقه کف همانطور که اشاره شد در حدود ۱٫۳۳۷۰ و ۱٫۳۳۵۰ الی ۱٫۳۳۳۰ و سقف در حدود منطقه ۱٫۳۴۲۰ و ۱٫۳۴۳۰ الی ۱٫۳۴۵۰ قرار دارند و شکست آخرین نقطه کف یا سقف جهت یورو را برای روزهای آتی مشخص خواهد کرد. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یوور – دلار آمریکا یورو

UsdJpy :

معامله گرانی که پوزیشن های خرید این زوج ارز در منطقه ۹۴٫۷۰ و ۹۴٫۵۰ الی ۹۴٫۴۰ را همچنان در اختیار دارند، امروز خود را برای انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا آماده می کنند. می دانیم که در این چند هفته، قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی نشان داده که خیلی توان و انرژی بالا رفتن ندارد و اصولا هنوز در دوران استراحت و برگشت نزولی خود بسر می برد.

برای امروز همچنان کف در منطقه ۹۴٫۷۰ و ۹۴٫۵۰ تا ۹۴٫۴۰ بسیار مهم است و سقف نیز در منطقه ۹۵٫۵۰ و ۹۵٫۷۰ و ۹۵٫۸۰ تا ۹۶٫۰۰ وجود دارند که بیشتر تمایل به قرار گرفتن بین این منطقه دیده می شود تا خبر امشب اعلام شود.

اگر جو مثبت بازارها (منظور بازار سهام آمریکا  است ) ادامه داشته باشند، احتمالا قیمت این زوج ارز ممکن است به سوی ۹۵٫۵۰ و حتی بالاتر هم برسد ولی اگر بازارهای سهام امشب کاهش یابند ، احتمال برگشت قیمت به سوی ۹۴٫۵۰ نیز وجود دارد.

به هر حال برای امروز تا قبل از خبر امشب در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران فعلا خریداران عمدتا برای ۹۴٫۷۰ و ۹۴٫۵۰ تا ۹۴٫۴۰ سفارشهای خوبی چیده اند و از بالا نیز سفارشات فروش نیز در محدوده ۹۵٫۵۰ و ۹۵٫۷۰ و ۹۵٫۸۰ تا ۹۶٫۰۰ قرار گرفته اند.

از این رو هم اکنون در طی این چند روز با این منطقه یعنی بین سطح ۹۴٫۰۰ و ۹۶٫۰۰ در گیر است و تکلیف خود را لااقل تا قبل از خبر  امشب نمی داند که آیا بالای ۹۶٫۰۰ بماند یا به پایین ۹۴٫۰۰ بلغزد !  بنابراین خبر امشب جهت قیمت را مشخص خواهد کرد.

در زوج EurJpy نیز از نظر چارت و بررسی سفارشات مشخص است که امروز برخی از سفارشات فروش در حدود ۱۲۸٫۰۰ تا ۱۲۸٫۲۰ و سفارشات خرید در سه مرحله ۱۲۷٫۰۰ و ۱۲۶٫۵۰ و ۱۲۶٫۴۰ الی ۱۲۶٫۲۰ بسیار اهمیت دارند ولی اگر امشب بعد از خبر بیانیه بانک مرکزی آمریکا، قیمت  زیر ۱۲۶٫۰۰ بسته شود، سفارشهای فروش اشاره شده جای سفارشات خرید را می گیرند و همچنین بالعکس چنانچه بعد از خبر امشب قیمت بالای ۱۲۸٫۲۰ بسته شود سفارشات خرید جای سفارشات فروش را می گیرند .

بنابراین فعلا تا قبل از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای ۱۲۷٫۰۰ و ۱۲۶٫۵۰ و ۱۲۶٫۴۰ الی ۱۲۶٫۲۰ و در منطقه ۱۲۸٫۰۰ تا ۱۲۸٫۲۰ فرصتهای برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد.

برای زوج ارز GbpJpy نیز حداقل تا قبل از خبر امشب سفارشات فروش همچنان در منطقه ۱۴۹٫۵۰ و ۱۵۰٫۰۰ الی ۱۵۰٫۶۶ ( خط تنکان ایچیمکو) چیده شده اند . برای امروز چنانچه پس از خبر ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران قیمت بتواند در زیر سطح ۱۴۸٫۰۰ بسته شود ، تاییدی بر این موضوع خواهد بود که کف ابر ایچیموکو ( آبی رنگ ) شکسته شده و در روزهای آتی راه برای کاهش بیشتر به سوی کمترین نرخهای ماه آوریل و حتی ۱۴۰٫۴۰ ( خط مورینگ اوریج ۲۰۰ روزه ) مهیا می سازد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

بیانیه امشب نشست FOMC به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی این زوج ارز را نیز مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی تا چه میزان به توقف سیاستهای انبساطی و کاهش برنامه خرید دارایی ها نزدیک است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوندین

GbpUsd :

امروز انتظار صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی انگلیس را داشتیم که ترکیب آرا مهمترین بخش این گزارش بود . نتیجه نهائی هر چند ثبات نرخ بهره در عدد ۰٫۵% بود اما ترکیب ۳ – ۶ آرا نشان می داد که دوباره علیرغم بهبود برخی از آمارهای اقتصادی انگلیس ، سه  نفر از اعضای بانک مرکزی انگلیس اعتقاد به گسترش برنامه خرید اوراق قرضه دارند .

آقای کینک (ریس بانک مرکزی) یکی از سه عضوی بودند که به افزایش محرکهای اقتصادی رای دادند و اعتقاد داشتند که مشکلات اقتصاد انگلستان را فقط با برنامه خرید دارایی ها می توان درمان کرد اما از آنجایی که آقای کینک از ماه آینده دیگر ریس این نهاد نخواهد بود و شخص دیگری سکان هدایت این بانک را برعهده خواهد گرفت ، باید منتظر روی کار آمدن کارنی به عنوان ریاست بانک مرکزی انگلیس در ماه آینده باشیم و باید دید که آیا ایشان  سیاستهای انبساطی را دنبال خواهند کرد.  

در هر صورت اضافه شدن کینک به خیمه طرفداران افزایش برنامه های حمایتی حکایت از گسترش این تفکر در زمان ریاست کارنی در جهت توسعه سیاستهای انبساطی کمّی (QE) دارد که در اولین واکنش به خبر موجب تضعیف پوند به نزدیکی سطح ۱٫۵۶۰۰ گردید . فعلا برای امروز می بایست به دقت بیانیه امشب بانک مرکزی آمریکا را در نظر داشت.

با توجه به اینکه سطوح حمایت زوج ارز پوند – دلار در منطقه ۱٫۵۶۰۶ ( فیب ۵۰ درصدی از نقطه اوج ژانویه ۲۰۱۳ به نقطه کف در ماه مارس ) و ۱٫۵۵۶۵ قرار دارد ، در حرکت صعودی، چنانچه امشب بانک فدرال رزرو اشاره ی به خروج از استراتژی های مرتبط با سیاستهای انبساطی نداشته باشد، موجب تقویت پوند خواهد شد و سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۵۶۹۴ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و خط میانگین متحرک ۵۵ هفته) و ۱٫۵۷۰۹ قرار دارند. اگر حرکت صعودی قادر به تثبیت قیمت در بالای این سطوح باشد، هدفهای بعدی نیز به ترتیب ۱٫۵۷۵۰ و ۱٫۵۷۸۹ خواهند بود.

از سوی دیگر چنانچه امشب بانک مرکزی آمریکا به توقف سریع محرکهای اقتصادی و کاهش برنامه خرید دارایی ها اشاره نماید ، موجب تضعیف پوند می شود و در حرکت نزولی نیز چنانکه قیمت از این سطح ۱٫۵۶۰۰ عبور کند، اهداف بعدی سطوح حمایت نرخهای ۱٫۵۵۶۵ و ۱٫۵۵۳۵ و در ادامه منطقه ۱٫۵۵۰۰ الی ۱٫۵۴۸۸ ( پایین ترین سطح روز هفتم ژوئن ) خواهند بود بنابراین بهتر است امشب منتظر انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا بمانیم تا جهت پوند نیز مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند