تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا هنوز هم این امکان وجود دارد تا زمانیکه حرکت جدید در واکنش به نتیجه مذاکرات یونان آغاز شود، انتظار می رود قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۳۰۰ تا ۱٫۱۴۰۰ در روندی خنثی باقی بماند.

اگر حرکت کاهشی ادامه یابد و قیمت به پایین سطح ۱٫۱۲۹۶ (خط تنکان سن) و ۱٫۱۲۹۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) برسد، پوزیشن های فروش باز خواهند شد و قیمت به ترتیب تا سطوح حمایت بعدی ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۲۴۰ پایین خواهد آمد.

تا قبل از نتیجه ی مذاکرات یونان هنوز هم فرصتهای زیادی برای خریداران است تا در نرخهای نزدیکی سطح حمایت ۱٫۱۳۰۰ وارد معامله شوند اما حداقل برای امروز نسبت به استمرار حرکت نزولی چندان مطمئن نیستیم، از این رو، می بایست در همین نزدیکی سطح ۱٫۱۳۰۰ برای ورود به پوزیشن خرید اقدام کرد.

سفارشات فروش یورو نیز به ترتیب در نزدیکی سطوح رزیستنس ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۱۰ ، ۱٫۱۴۳۰ و ۱٫۱۴۵۰ قرار دارند و در حال حاضر، همانطور که در نمودار پایین مشخص است یورو در محدوده ی پایین سطح مقاومت اصلی ۱٫۱۴۳۸ (مماس با خط روند رسم شده) قرار دارد که رزیستنس محکمی در مقابل حرکت صعودی است.

امروز در بروکسل، مذاکرات مقامات یونان با اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول آغاز خواهد شد. این احتمال وجود دارد که به رغم انکار مقامات، رهبران اروپا با یونان سرانجام اقدام به پذیرش توافق در جلسه امروز یا جلسه آخر هفته نماید که در این صورت، می باید به انتظار نوسانات بازار بود.

افزایش اخیر یورو از نزدیکی سطح حمایت ۱٫۱۳۰۰ نیز نشان دهنده واکنش بازار به همین خوش بینی های اخیر فعالان بازار از توافق احتمالی در مذاکرات یونان است که از اوایل بازار آسیا و اروپا نشانه های دقیق آن کاملا مشهود بوده است.

در چنین وضعیتی خریداران یورو با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد اما برای استمرار روند صعودی می بایست قیمت حتما با قدرت از سطح ۱٫۱۴۳۸ (خط روند) عبور کند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز به باور ما حرکت اصلی کماکان افزایشی است و از این رو می توان در نرخهای نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۹٫۳۰ ، ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۸٫۷۰ و ۱۳۸٫۶۰ اقدام به پوزیشن خرید کرد و هدف امروز را در نزدیکی سطوح رزیستنس و مقاومت ۱۴۰٫۵۰ ، ۱۴۰٫۸۵ ، ۱۴۰٫۹۰ و ۱۴۱٫۰۰ در نظر گرفت. سطح حمایت اصلی قیمت بر روی نرخ ۱۳۸٫۰۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۳۳٫۱۰ به ۱۴۱٫۰۶) تشکیل شده است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز برای امروز می توان به راحتی در نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۲٫۶۰ ، ۱۲۲٫۵۵ (خط آبی رنگ کیجون سن) ۱۲۲٫۵۰ ، ۱۲۲٫۲۵ ، ۱۲۲٫۲۰ و ۱۲۲٫۰۰  اقدام به ورود برای پوزیشن های خرید نمود و به انتظار برگشت قیمت تا نرخ ۱۲۳٫۳۵ و ۱۲۳٫۵۵ (خط نارنجی رنگ تنکان سن) بود.

در این زوج ارز توجه داشته باشید همانطور که در نمودار دوم مشخص است تنها شکسته شدن سطح مقاومت اصلی ۱۲۴٫۱۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۲۴٫۵۶ حرکت این زوج را در روندی کاملاً افزایشی قرار خواهد داد. برای امروز مقداری از سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۳٫۳۵ ، ۱۲۳٫۴۰ و ۱۲۳٫۵۰ پس از آن سطوح ۱۲۳٫۸۰ و ۱۲۴٫۰۰ قرار دارند که مانع از ادامه حرکت صعودی و تمایلات افزایشی این زوج ارز گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن