تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

طی ۲۴ ساعته گذشته در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت اصلاحی قیمت در واکنش به خوش بینی های اولیه از احتمال توافق یونان به بالای سطح ۱٫۱۴۰۰ دوام چندانی نداشت و همانطور که روز گذشته گفتیم این سطح از هرگونه حرکت صعودی یورو جلوگیری کرد و دوباره فروشندگان وارد بازار شدند.

برای امروز می بایست برای ادامه حرکت نزولی قیمت در زیر سطح ۱٫۱۲۵۰ تثبیت شود تا شاهد ریزش مجدد یورو باشیم. در حال حاضر، فشارهای نزولی بر یورو به خاطر شک و تردید ها از اینکه پارلمان یونان لایحه پیشنهادی نخست وزیر این کشور در مذاکرات با رهبران اروپا را تصویب خواهد کرد، بیشتر شده است.

در این زوج ارز شکسته شدن سطوح حمایت ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۲۰ و ۱٫۱۲۰۰ قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا را تا حدود منطقه ۱٫۱۱۵۵ و ۱٫۱۱۴۵ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) پایین خواهد کشید و اگر این سطوح نیز با قدرت شکسته شوند و کندل روزانه پایین این سطوح بسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر یورو به سوی سطوح ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۰۴۹ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) بوجود می آورد.

از این رو معامله گران یورو با بسته شدن کندل روزانه پایین سطح ۱٫۱۱۴۵ می توانند تا حد زیادی به تغییر روند امیدوار باشند و از این رو سقوط بیشتر یورو تنها زمانی حاصل می شود که قیمت این زوج ارز در زیر سطح سقف ابر ایچیموکوی روزانه یعنی منطقه حمایتی ۱٫۱۱۵۵ و ۱٫۱۱۴۵ تثبیت گردد.

با توجه به اظهارات امروز پاول از اعضای بانک مرکزی آمریکا مبنی بر دو نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری و همچنین افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا ، این بار خریداران دلار آمریکا بطور قطع در مقابل ارزهای اصلی وارد بازار شده و در بازارها روند جدیدی از امروز رقم خواهد خورد.

در سایر تحولات بازارهای جهانی، برای چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در ۱ الی ۳ ماهه آینده پیش بینی می کنیم که قیمت آن در کوارتر سوم سال جاری به حرکت خنثی خود در منطقه محدوده ۱۴٫۰۱ و ۱۸٫۱۲ بزودی خاتمه دهد و به سوی سطوح ۹٫۷۸ و ۸٫۴۲ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۸٫۴۲ (پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) قرار گرفته است.

در واقع می توان گفت روند نزولی فعلی از سطح ۴۹٫۵۱ در جهت خلاف روند افزایشی بلند مدت قیمت از سطح ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود سه موج بزرگ و قوی این حرکت افزایشی را تشکیل داده اند که از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج سوم یعنی موج C از پنج موج کوچک تر به ترتیب موجهای I ، II ، III ، IV و V ساخته شده اند.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که کف این موج IV یعنی سطح ۸٫۴۲ در کوارتر سوم سال جاری تاچ خواهد شد که البته قبل از کاهش قیمت به این سطح لازم است که سطح حمایت ۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از حرکت بلند مدت آبی رنگ) قاطعانه شکسته شود.

این دو هدف فوق تنها زمانی تایید خواهند شد که قیمت بتواند به پایین سطح حمایت ۱۴٫۰۱ کاهش یابد که توسط سطح دیگری در نرخ ۱۴٫۳۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از حرکت بلند مدت آبی رنگ) مورد حمایت قرار گرفته است.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح ۱۸٫۴۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) برسد تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۱۸٫۱۲ است که می تواند هدف افزایشی ۲۱٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه بگیرد.

در نمودار تایم فریم روزانه حرکت کاهشی قیمت از سطح ۳۵٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱ اکتبر ۲۰۱۲) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج کنونی c توانسته تنها تا سطح ۱۴٫۴۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد.

به باور ما قیمت جهانی اونس نقره در این موج در بیشترین حالت کاهشی خود می تواند یا تا سطح ۱۱٫۹۶ ریزش کند یا تا ۷٫۹۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی). به همین خاطر در کوارتر سوم احتمال وارونه شدن روند نزولی از سطوح فعلی بعید به نظر می رسد. بنابراین ما از هم اکنون روند نزولی را برای اونس نقره ادامه دار پیش بینی می کنیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس نقره و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره