تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا سطح حمایت پیشین که بر روی نرخهای ۱٫۱۲۳۵ و ۱٫۱۲۵۰ تشکیل شده بود، هم اکنون به عنوان مقاومت قیمت عمل می کنند و برای امروز سفارشات فروش یورو در این منطقه چیده شده اند.

در صورت تضعیف یورو به پایین سطح حمایت جزئی ۱٫۱۱۸۰، احتمال سقوط قیمت تا نرخهای ۱٫۱۱۳۵ ، ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۰۰ وجود دارد. چنین حرکتی در صورت تثبیت قیمت پایین سقف ابر ایچیموکوی روزانه می تواند موجب فرود بیشتر قیمت تا نرخ ۱٫۱۰۵۰ (پایین ترین سطح ۵ ژوئن) گردد.

یکی دیگر از دلایل تضعیف اخیر یورو به اظهارات امروز نخست وزیر یونان برمی گردد که اعلام کرد طلبکاران خارجی برخی از طرحهای پیشنهادی یونان را نپذیرفته اند و صندوق بین المللی پول (IMF) نیز پیشنهاد مربوط به مالیات یونان را رد کرده است.

همین خبر منجر به کاهش ارزش یورو در بازارها شد و هر چند مقامات یونانی هر گونه شکست در مذاکرات را تکذیب کرده اند با این حال، در صورتیکه نگرانی از وضعیت مذاکرات و هراس از شکست مذاکرات و خروج یونان از اتحادیه اروپا بیشتر شود، امکان تضعیف بیشتر این زوج ارز وجود خواهد داشت.

بدین ترتیب تمایلات بازار برای فروش یورو همچنان بالا است و در صورت شروع روند نزولی احتمال بازگشت تا نرخهای ۱٫۱۰۸۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۰۵۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) وجود دارد و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط یورو بعید نخواهد بود. خط کیجون سن نیز در اطراف سطح مقاومت ۱٫۱۲۸۸ قرار دارد و تنها به شرط شکست مقاومت اولیه ۱٫۱۲۵۰ و تثبیت روزانه قیمت بالای سطح ۱٫۱۲۸۸ سناریوی نزولی را موقتا با چالش مواجه می سازد.

در هر صورت به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت کاهشی نیاز به زمان است و بسته شدن کامل قیمت در پایین سقف ابر ایچیموکوی روزانه می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت کاهشی در آینده باشد. از این رو، در جفت ارز یورو – دلار آمریکا ورود به پوزیشن های فروش در پایین سقف ابر ایچیموکوی فرصت مناسبی برای فروشندگان است.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نرخهای ۱۳۹٫۲۰ ، ۱۳۹٫۴۰ ، ۱۳۹٫۵۰ ، ۱۴۰٫۰۰ ایجاد شود و در حرکت نزولی نیز، فرصتهایی برای خرید در نزدیکی سطح ۱۳۸٫۲۰  یا پس از آن، ۱۳۸٫۰۰ ایجاد گردد. در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز با توجه به قرار گرفتن اولین سطح حمایت در نرخ ۱۲۳٫۷۰ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر در سطوح ۱۲۴٫۳۵ ، ۱۲۴٫۴۰ و ۱۲۴٫۵۰ است.

امروز بازار با اخبار کمی همراه است و در بازار ایالات متحده، خبر خاصی منتشر نخواهد شد و تنها امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار نهایی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی %۰٫۷- به %۰٫۲- تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو