تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز به غیر از شاخص مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و مصارف و درآمدهای شخصی آمریکا اخبار خاصی در بازار آمریکا منتشر نخواهد شد و معامله گران بیشتر توجه خود را به نتیجه مذاکرات یونان در بروکسل معطوف خواهند کرد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که در نمودار پایین مشخص است با برخورد قیمت به سطوح حمایت ۱٫۱۱۵۵ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) در صورت توانایی برای عبور و بسته شدن کندل روزانه پایین منطقه ۱٫۱۱۵۵ و ۱٫۱۱۳۰، احتمال بازگشت به سوی نرخهای ۱٫۱۰۹۳ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۰۵۶ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته)  بوجود خواهد آمد. خط کیجون سن نیز بر روی نرخ ۱٫۱۱۳۰ قرار دارد که این سطح نزدیک به سطح ۱٫۱۱۲۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۸۱۹ به ۱٫۱۴۴۰) دیده می شود.

هنوز برخی از سفارشات فروش روزانه یورو در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۵ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ وجود دارند که مانع از هر گونه حرکت اصلاحی قیمت به سوی سطوح مقاومت ۱٫۱۲۶۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) ، ۱٫۱۲۸۲ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) ، ۱٫۱۲۷۳ (سقف ابر ایچیموکوی ساعتی) و ۱٫۱۲۷۷ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته) شده است.

خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته نیز بر روی نرخ ۱٫۱۲۱۷ تشکیل شده است و در صورتیکه کندل هفتگی پایین این سطح بسته شود سیگنال فروش صادر خواهد کرد. معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت اصلاحی در سطوح مقاومت ۱٫۱۲۳۵ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ با مانع بسیار محکمی مواجه است و برای امروز احتمالاً فرصتهایی برای فروش یورو در نزدیکی این سطوح با حد تارگت به ترتیب سطوح ۱٫۱۱۵۰ ، ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۰۰ بوجود آید.

به نظر می رسد حتی در صورت حصول توافق در مذاکرات یونان، تاثیر چندانی در حرکت افزایشی یورو نداشته باشد. این به خاطر این موضوع است که اقدامات آتی بانک مرکزی اروپا (ECB) در زمینه اتخاذ سیاستهای انبساطی کمّی (QE) و گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (FOMC) باعث تثبیت روند نزولی یورو در میان مدت خواهد شد.

به باور ما عامل اصلی افزایش فشارهای نزولی بر یورو استفاده از آن به عنوان ارز تامینی در معاملات انتقالی (Carry Trade) خواهد بود و همانطور که می دانیم در معاملات انتقالی، سرمایه گذاران با استقراض ارزهای کم بازده از جمله یورو، اقدام به خرید دارایی ها و ارزهای پربازده نظیر سهام و دلار آمریکا کرده و از اختلاف نرخ بهره، کسب سود می کنند که این موضوع می تواند یورو را تحت فشارهای نزولی قرار دهد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده نرخهای سطوح حمایت ۱۲۳٫۳۰ ، ۱۲۳٫۰۰ ، ۱۲۲٫۸۰ ، ۱۲۲٫۷۰ و ۱۲۲٫۵۰ ایجاد شود و در حرکت افزایشی فرصتهایی برای تسویه در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۴٫۳۵ ، ۱۲۴٫۴۰ و ۱۲۴٫۵۰ ایجاد گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو