تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای چشم انداز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در ۱ الی ۳ ماهه آینده به سطح ۵۲۲۷ دلار/تن نزول کند که این حرکت نزولی را در نمودار پایین بررسی دقیق تر امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت تایم فریم هفتگی پایین به وضوح مشخص است که موج نزولی قیمت جهانی مس از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح ماه فوریه ۲۰۱۱) در قالب سه موج تشکیل شده است و قیمت هم اکنون در موج C قرار دارد.

این موج خود به ترتیب به سه موح کوچکتر در قالب موجهای (b) ، (a) و (c) تقسیم شده است. موج نزولی (c) از پنج ریز موج تشکیل شده است که آخرین موج آن یعنی موج ۵ در حال کاهش قیمت به سوی هدف ۴۷۳۶ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

این هدف همچنین محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از نقاط کف موج ۱ و موج ۳ می باشد که در نمودار پایین دیده می شود. در واقع با نگاهی دقیق تر به چارت پایین متوجه می شویم که کف موج ۱ و سقف موج ۴ بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و این موضوع در جهت خلاف شمارش امواج عمومی می باشد و برای حل این مساله می بایست موج (c) را به شکل یک الگوی مثلث مورب (diagonal triangle) در نظر گرفت.

در نمودار پایین نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۵۸۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار دارد که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۲۲۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می گردد اما اگر قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۵۵۸۷ نشود سیگنال موقتا نقض می شود زیرا ممکن است که قیمت به سوی سطح ۶۱۱۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یا حتی ۶۵۴۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) اصلاح کند.

در حرکت افزایشی صعود قیمت جهانی مس به بالای سطح ۵۸۶۰ سیگنال برگشت قیمت به سوی سطح ۶۱۱۴ دلار/تن صادر خواهد کرد. در نمودار تایم فریم هفتگی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانگونه که در نمودار پایین مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت آن در ۱ الی ۳ ماهه آینده به سطح ۱۶۱۵ دلار/تن کاهش یابد که این مساله را تجزیه و تحلیل امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در نمودار پایین نشان داده است.

در چارت پایین همانطور که مشخص است قیمت در موج نزولی c در حرکت است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر ۲۰۱۴) آغاز شده است و به باور ما این موج از پتانسیل خوبی برای کاهش به سطح ۱۶۱۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در چارت روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی هر چند یک حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۱۷۰۰ رخ داده است اما انتظار داریم که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح رزیستنس ۱۷۵۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایان یابد و حتی در صورت استمرار حرکت اصلاحی مقاومت قوی و مستحکم در سطح ۱۷۹۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد.

به اعتقاد ما حرکت کاهشی کنونی قیمت آلومینیم آلیاژی بخشی از موج نزولی بزرگتر است که در نمودار هفتگی از سطح ۲۸۰۳ (بالاترین سطح روز ۳ مه ۲۰۱۱) آغاز گردیده است که این حرکت را موج نزولی c تحت کنترل خود درآورده است و این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۳۳۸۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ جولای ۲۰۰۸) است.

در تایم فریم هفتگی بررسی سطوح فیبوناچی دیگر از موج C نشان می دهد که قیمت آن به پایین سطح حمایت ۱۷۵۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) رسیده است و در حال ریزش به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۰۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

بنابراین در چارت پایین سطح مقاومت ۱۷۵۳ می تواند به این حرکت اصلاحی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۶۸۷٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شروع شده است، پایان دهد و حتی در صورت شکست سطح مقاومت ۱۷۵۳ مانع مستحکم و قوی مقاومت بعدی در اطراف سطح ۱۸۰۰ قرار گرفته است که این سطح در نمودار هفتگی مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ دلار/تن (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم