تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت به حرکت اصلاحی امروز خود در اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۳ خاتمه دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۱۱۷۰ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین قیمت اونس طلا در موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

به باور ما براساس آنچه که در نمودار روزانه مشخص است این موج نزولی می تواند در میان مدت (طی چند هفته آینده) قیمت اونس طلا را حتی تا سطوح ۱۱۳۱ و ۱۰۶۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

با این حال سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت در این موج شده است و همین مساله به ایجاد یک حرکت اصلاحی کمک کرده است. برای معامله گران اونس طلا توصیه می شود که دقت لازم را به عمل آورند زیرا از حوالی سطح مقاومت ۱۱۹۳ امکان بازگشت حرکت کاهشی قیمت از وجود دارد.

در مقایسه با حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۱۶۲٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۵ ژوئن) شاهد بودیم این حرکت اصلاحی که هم اکنون شاهد هستیم چندان قوی و پرقدرت نخواهد بود و انتظار داریم که این حرکت اصلاحی در اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تکمیل شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده از نقاط ۱۳۰۶ و ۱۲۳۲ می باشد.

از این رو پیش بینی می کنیم که بحران بدهی یونان بطور موقت اونس طلا را تا نزدیکی سطح ۱۱۹۳ مقاومتر سازد و با توجه به اینکه موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر دوباره کاهش یافته است انتظار داریم که از اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۳ شاهد بازگشت قیمت به نرخ ۱۱۷۰ باشیم. لازم به ذکر است که موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) با %۰٫۲۵- کاهش به ۷۱۱٫۴۴ تن تقلیل یافته است.

بنابراین در حال حاضر، انتظار می رود قیمت اونس طلا به خاطر نگرانی ها از بحران بدهی یونان در روندی رو به جلو حرکت کند و در روند صعودی قیمت در محدوده ۱۱۹۳ با سطح مقاومت روبرو شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید و عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱۱۹۳ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم خواهد کرد.

در تقویم اقتصادی امروز به غیر از شاخص فروش خانه های معوقه آمریکا خبر خاصی در سشن ایالات متحده منتشر نخواهد شد و بیشتر توجه معامله گران به تحولات یونان و آمار اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) در روز پنجشنبه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا