تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۸٫۰۷ دلار/بشکه کاهش یابد و به حرکت نزولی خود که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز کرده است ادامه دهد و این موضوع را از نظر تکنیکال، بررسی سطوح فیبوناچی، امواج الیوت و از منظر فاندامنتال تشدید بحران بدهی یونان تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این روند از سه موج در قالب موجهای C , B , A تشکیل شده اند و ما هم اکنون در موج نزولی C قرار داریم که می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را حداقل تا سطح ۵۸٫۰۷ پایین آورد و پس از آن باید منتظر ریزش قیمت نفت حتی به سوی سطح ۵۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) باشیم.

با این حال برای امروز بهتر است که اولین هدف قیمت نفت را سطح ۵۸٫۰۷ در نظر گرفت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی است و اگر این سطح نیز با قدرت شکسته شود منجر به فروش نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۵۷٫۱۸ می گردد.

در نمودار پایین سقف دو قلوی قیمت نفت که بین روزهای ۱۰ ژوئن تا ۲۴ ژوئن تشکیل شده است هدف نزولی قیمت را برای روزهای آتی سطح ۵۵٫۷۵ نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

لازم به ذکر است که موضوع یونان وضعیت بازار را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که حرکت نزولی نفت خام سبک آمریکا شدت بیشتری داشته باشد و به ترتیب تا سطوح ۵۸٫۰۷ و ۵۷٫۱۸ دلار/بشکه کاهش یابد.

این عوامل از یک سو و هراس از خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا که منجر به سقوط بازارهای سهام شده است، می تواند زمینه ساز اصلی کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا باشد که در نمودار پایین اهداف نزولی بعدی را ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۲٫۱۷ دلار/بشکه را بشکند و به سوی سطح ۶۱٫۱۷ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج نزولی می تواند دیر یا زود تا سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) ریزش کند. سطح حمایت قیمت بر روی ۶۲٫۱۷ دو بار باعث اصلاح قیمت شده است اما انتظار داریم که امروز این سطح شکسته شود و منجر به فروش نفت برنت تا سطح ۶۱٫۱۷ گردد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی اگر اتفاق بیافتد محدود به سطح مقاومت ۶۳٫۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد. با این تفاسیر، انتظار می رود با شکسته شدن سطح ۶۲٫۱۷ فشارهای بیشتری بر قیمت نفت برنت تحمیل شود که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی نفت و آینده رو به ضعف آن ندارد. 

بنابراین به اعتقاد ما، امروز حرکت نزولی نفت برنت تا سطح ۶۱٫۱۷ پیش خواهد رفت و پس از آن در صورت تثبیت قیمت در پایین این سطح از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل نفت برنت دریای شمال نخواهد بود، امکان فرود بیشتر به ترتیب به سطوح ۵۹٫۹۵ و ۵۹٫۱۱ دلار/بشکه وجود خواهد داشت که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت