تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در منطقه خنثی ۵۷۳۶ تا ۵۸۰۷ دلار/تن در نوسان باشد تا بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که این موج سومین موج از حرکت اصلاحی است که از سطح ۵۶۴۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن) شکل گرفته است.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۵۸۰۷ با قدرت شکسته شود موجب استمرار روند افزایشی در موج c به سوی سطح ۵۸۷۸ می شود و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۷۳۶ شکسته شود موجب تایید تکمیل حرکت اصلاحی می شود که می تواند قیمت را در مسیر کاهشی قرار دهد.

در حال حاضر، انتظار می رود قیمت در روندی خنثی قرار گیرد و اکنون در محدوده نرخهای بالای ۵۸۰۷ فرصتهای جدیدی برای خرید بوجود خواهد آمد و با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۵۷۳۶، فرصتهای فروش بهتری ایجاد می شود.

بنابراین قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۵۷۳۶ تا ۵۸۰۷ دلار/تن قرار دارد و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند. در حال حاضر نکته قابل توجهی در خصوص مس وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. با توجه به بررسی امواج الیوت ویو، تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۶۹۱ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سطح ۱۶۵۳ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اکتبر ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

این سد حمایت باعث اصلاح ضعیف قیمت شده است که به نظر می رسد در حوالی سطح مقاومت ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) متوقف شده باشد و ما از هم اکنون در موج نزولی C برای قیمت آلومینیم آلیاژی قرار داریم که می تواند در این موج قیمت را تا سطح ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

با این حال سطح ۱۶۵۳ که بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی واقع شده است به نظر می رسد که هدف اولیه قیمت آلومینیم باشد که این سطح همانطور که در نمودار پایین دیده می شود به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تحقق خواهد یافت.

بدین دلیل حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۶۹۱ روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت و از این رو در حرکت نزولی، معامله گران برای فروش از سطح پایین ۱۶۹۱ دلار/تن وارد عمل خواهند شد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم