تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در طی ۲۴ ساعته گذشته ادامه نگرانی ها از بحران بدهی یونان و احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا، کمی معامله گران را به سمت اونس طلا وا داشته و عاملی برای تقویت قیمت گردیده است اما از سوی دیگر صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) همچنان در حال فروش ذخایر طلای خود است که این مساله تا حدودی اخبار مربوط به یونان را خنثی کرده است.

اونس طلا همچنان در شرایط بروز بحرانی در بازارها نقش دارایی مطمئن بازار را برعهده دارد اما در صورت بهبود بیشتر شرایط اقتصادی در بازار آمریکا، انتظار می رود، مجدد تحت فشار بیشتری قرار گیرد. برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان مابین نرخهای ۱۱۷۰ و ۱۱۹۳ در نوسان است تا پس از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت همچنان در موج نزولی C قرار دارد که این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است و در میان مدت احتمال کاهش قیمت اونس طلا در این موج تا سطوح ۱۱۳۱ و ۱۰۶۹ وجود دارد که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

سطح حمایت قیمت بر روی ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مشاهده می شود که دو بار باعث اصلاح قیمت گردیده است و به باور ما موج اصلاحی قیمت که از سطح ۱۱۶۸٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژوئن) شروع شده به احتمال زیاد در اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) پایان یابد.

به باور ما تا قبل از اخبار مهم این هفته یعنی خبر اشتغال آمریکا در روز پنجشنبه و نتیجه همه پرسی یونان در روز یکشنبه احتمال تشکیل یک روند خنثی مابین نرخهای ۱۱۷۰ تا ۱۱۹۳ وجود دارد و پس از آن، بار دیگر روند نزولی آغاز خواهد شد.

از آنجاییکه امروز به غیر از آمار مدیران خرید شیگاگو و اطمینان مصرف کنندگان آمریکا خبر خاصی در تقویم اقتصادی دیده نمی شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به تحولات بازارهای سهام و اخبار منتشره در خصوص یونان خواهد بود.

یونان باید تا آخر امروز بدهی خود به مبلغ ۱٫۶ میلیارد یورو را به صندوق بین المللی پول بپردازد تا با خطر خروج از اتحادیه یورو  مواجه نشود در غیر این صورت تبعات آن دامن گیر سایر کشورهایی اروپایی خواهد شد و به خاطر این مساله قیمت اونس طلا هنوز نتوانسته سطح حمایت ۱۱۷۰ را با قدرت بشکند.

از این رو تا هنگامی که سطح مقاومت ۱۱۹۳ و ۱۱۷۰ پایدار است، چشم انداز حرکت اونس طلا فعلا خنثی است و به همین خاطر تا هنگامی که یکی از این دو سطوح فوق شکسته نشود، برای امروز یا فردا روند خنثی ادامه دار خواهد بود و قویا پیش بینی می کنیم که حرکت اصلاحی اخیر از سطخ ۱۱۶۸ در حوالی سطح مقاومت ۱۱۹۳ (مماس با خط روند نزولی رسم شده) به پایان رسیده باشد و طبق نمودار پایین در موج نزولی C دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا