تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۸٫۰۷ دلار/بشکه را با قدرت بشکند و تا حدود سطح ۵۷٫۱۸ کاهش یابد و در حال حاضر قیمت در پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته قرار دارد و این اولین کاهش ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا در سه ماهه اخیر محسوب می شود.

در نمودار پایین این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده اند که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

به اعتقاد ما قیمت نفت خام سبک آمریکا در این موج از پتانسیل خوبی برای کاهش تا سطح ۵۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است با این حال سطح حمایت ۵۸٫۰۷ موقتا مانع از ریزش قیمت شده است که انتظار داریم این سطح دیر یا زود شکسته شود و هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۵۸٫۷۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است.

در این راستا، شکسته شدن سطح ۵۸٫۰۷ می تواند تاییدی بر استمرار روند نزولی که از نرخ ۶۱٫۸۲ آغاز شده است، باشد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز شرایط عدم اطمینان از وضعیت یونان و نگرانی ها از خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا همه و همه بر شدت کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی افزوده است و با کاهش قیمت به پایین سطح ۵۸٫۰۷ هدف بعدی ریزش قیمت نفت خام سبک آمریکا به ترتیب به سطوح ۵۷٫۱۸ و ۵۶٫۵۸ دلار/بشکه خواهد بود که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۱٫۱۷ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح حمایت بعدی ۵۹٫۹۵ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) ایجاد شده است.

به اعتقاد ما قیمت نفت برنت در این موج نزولی قادر است تا سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نزول کند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت محدود به سطوح ۶۲٫۹۵ و ۶۳٫۱۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در چنین وضعیتی اگر قیمت به پایین سطح ۶۱٫۳۰ کاهش یابد فروشندگان نفت برنت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و روند کاهش نفت برنت دریای شمال را به سوی سطوح ۵۹٫۹۵ و ۵۹٫۱۱ دلار/بشکه بیش از پیش هموار خواهد کرد. اخبار مهم امروز از یونان را پیگیری کنید و در صورت ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی خود به صندوق بین المللی پول، منتظر واکنش منفی قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح مشخص شده در چارت پایین باشید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت