تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۵۸۰۷ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۵۸۷۸ افزایش یابد که این سطح را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی از حرکت اصلاحی است که از سطح ۵۶۴۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن) تشکیل شده است و این موج از توانایی بالایی برای رسیدن به سطح ۵۸۷۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

در نمودار پایین دیده می شود که قیمت در اولین تلاش خود نتوانست سطح مقاومت ۵۸۳۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) را بشکند و این بار پیش بینی می کنیم که در تلاش کنونی خود بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند و تا سطح ۵۸۷۸ صعود کند.

سطح حمایت قیمت مس بر روی ۵۷۶۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود زمینه را برای تکمیل شدن موج اصلاحی بوجود می آورد و هدف نزولی ۵۶۹۲ را نمایان می سازد. از این رو از منظر تحلیل تکنیکال احتمال صعود بیشتر قیمت وجود دارد و برای امروز تثبیت قیمت در بالای نرخ ۵۸۳۴ راه را برای پیشروی قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تا نرخ ۵۸۷۸ دلار/تن هموار خواهد کرد. 

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۶۹۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۶۵۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو در موج نزولی C تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین تایم فریم ۱ ساعته مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از این موج نزولی قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

به اعتقاد ما موج نزولی C قادر است که قیمت را تا حدود سطح ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است قیمت این فلز یکبار توانسته به پایین سطح حمایت ۱۶۹۱ برسد و انتظار داریم که این بار نیز موفق به شکست کامل این سطح شود و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۶۵۳ (خط فیبوناجی ۸۶٫۴ درصدی) نزول کند.

در حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) منجر به تکمیل شدن موج نزولی C می شود که باعث وارونه شدن روند نزولی خواهد شد، در غیر این صورت با شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۹۱ دلار/تن فروشندگان مجدد وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم