تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید قیمت اونس طلا سیگنال فروش به سطح ۱۱۵۰ صادر کرده است و این موضوع را شکست روز گذشته سطح ۱۱۶۹ تایید کرده است و به اعتقاد ما این سطح حمایت ۱۱۶۹ چندان نمی تواند در مقابل ریزش قیمت ایستادگی کند و می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت بود.

در نمودار پایین مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) بوجود آمده است.

به باور ما قیمت اونس طلا در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) همچنان توان و پتانسیل خوبی برای ریزش در راستای این موج تا سطح ۱۱۳۱ و حتی ۱۰۶۸ دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین مشخص است که قیمت اونس طلا سه بار این سطح حمایت ۱۱۶۹ را لمس کرده است و برای امروز انتظار داریم که این سطح با قدرت شکسته شود و سیگنال فروش تا سطوح ۱۱۶۳ و ۱۱۵۰ صادر کند که این سطح در چارت پایین به وضوح مشخص است. برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۱۶۶ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۱۱۶۹ و صدور سیگنال فروش تا سطح ۱۱۵۰ است.

امروز گزارش آمار اشتغال بخش خصوصی (ADP یا مرکز پردازش اطلاعات اتوماتیک) آمریکا و موسسه مدیریت عرضه ی کارخانه ای ISM آمریکا اعلام می شوند و برای امروز چنانچه این آمارها بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود، پیش بینی می کنیم قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی نزولی به حرکت خود ادامه خواهد داد و این امکان وجود دارد که با اعلام آمارهای اقتصادی آمریکا که امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش قیمت قدرتمندانه به نرخهای پایین تر پیش رود.

به نظر می رسد، اونس طلا پتانسیل لازم برای حرکت نزولی بازار را در اختیار دارد و اعلام آمارهای اقتصادی امروز و گزارش مهم روز پنجشنبه در آمریکا (گزارش آمار اشتغال ماهیانه آمریکا) محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت نزولی بازار به شمار می روند. به باور ما گزارش مهم اشتغال آمریکا که فردا اعلام خواهد شد، بی تردید نوسانات شدیدی را برای اونس طلا به همراه داشته باشد.

بنابراین همانطور که در چارت پایین دیده می شود این امکان وجود دارد که فروشندگان اونس طلا با گرفتن پوزیشنهای فروش خود، زمینه ادامه حرکت کاهشی اونس طلا را در موج نزولی C بیشتر فراهم کنند که این امر دلیلی جز تضعیف واقعی اونس طلا و آینده رو به ضعف قیمت آن ندارد و برای امروز در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱۱۶۹ و از آنجایکه پس از آن سطح حمایت خاصی در مقابل اونس طلا نخواهد بود، امکان ریزش بیشتر به ترتیب به سطوح ۱۱۶۳ و ۱۱۵۰ نیز وجود خواهد داشت که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا