تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۵۸٫۰۷ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به سوی سطح ۵۷٫۱۸ صادر می کند.

در نمودار پایین تایم فریم ۱ ساعته به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است. حرکت اصلاحی که دیروز در برخورد به سطح حمایت ۵۸٫۰۷ رخ داد در نزدیکی همان سطح مقاومت ۵۹٫۵۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تکمیل شده است.

به باور ما این موج فضا زیادی برای کاهش قیمت نفت دارد و این موج هنوز تکمیل نشده است به همین خاطر پیش بینی می کنیم که در این موج شاهد فرود قیمت حتی به سطح ۵۵٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) باشیم و با توجه به کاهش شدید قیمت از سطح ۵۹٫۶۹ (بالاترین سطح دیروز) این نشاندهنده از سرگیری روند نزولی قیمت است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی بسیار محدود و اندک خواهد بود و به اعتقاد من، حرکت کاهشی قیمت نفت تا سطح ۵۸٫۰۷ پیش خواهد رفت و پس از آن می بایست شاهد شکسته شدن این سطح و ادامه کاهش قیمت به سوی سطح ۵۷٫۱۸ باشیم که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

در تقویم اقتصادی امروز، آمار موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد که انتظار می رود از رقم قبلی ۴٫۹- میلیون بشکه به ۱٫۹- میلیون بشکه تغییر یابد.

برای این هفته انتظار داریم تا آمار موجودی ذخایر نفتی آمریکا نسبت به رقم قبلی کمتر کاهش یابد و اگر بازار عددی بالاتر از رقم پیش بینی شده را ببیند نفت ضربه ای دیگر خواهد خورد اما در صورتی که ذخایر نفتی بیش از حد انتظارات کاهش یابد شاید بتوان نزدیکی سطح مقاومت ۵۹٫۵۰ دلار/بشکه را قله ای برای قیمت نفت دانست. 

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۶۲٫۱۷ دلار/بشکه کاهش یابد و این حرکت را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت در برخورد به سطح حمایت ۶۱٫۱۷ تایید کرده است.

در نمودار پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C واقع شده است که سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز شده است. به اعتقاد ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود در این موج تا سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نزول خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود طبق بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۶۶٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۰ ژوئن) به ۶۱٫۳۵ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژوئن) نشان می دهد که این حرکت اصلاحی در حوالی سطح مقاومت ۶۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به پایان رسیده است و قیمت نفت برنت در موج نزولی C به سوی سطح ۶۲٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) حرکت خواهد کرد.

در چارت ۱ ساعته به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در کانال نزولی قرار گرفته است که کف این کانال نزولی حوالی سطوح ۵۹٫۹۵ و ۵۹٫۱۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی) را نشانه گرفته است و در صورت تایید این موضوع ، احتمال شروع دور جدیدی از سقوط نفت برنت دریای شمال بعید نخواهد بود و این موضوع می تواند برای امروز روند نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال را بیشتر به سمت سطوح پایین ۶۲٫۱۷ و ۶۱٫۱۷ دلار/بشکه هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت