تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد به سطح ۵۶۴۲٫۵۰ دلار/تن کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی در برخورد به این سطح حمایت تایید کرده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که طبق بررسی امواج الیوت، این حرکت اصلاحی در قالب سه موج a ، b ، c تشکیل شده است که موج c در حوالی سطح مقاومت ۵۸۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش سطح ۶۴۸۱ – بالاترین سطح روز ۵ مه – به ۵۶۴۲٫۵۰) به اتمام رسیده است.

این بررسی از ساختار شمارش امواج الیوت حاکی از تثبیت روند نزولی قیمت مس است و در حرکت افزایشی تنها نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۷۹۲ سیگنال استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۵۸۴۰ صادر خواهد کرد که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

با این توضیح، هرچند در طی روز گذشته، قیمت مس سعی در حفظ قدرت کاذب خود کرده بود، اما با حرکت روز گذشته و کاهش شدید از سطح ۵۸۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دور جدیدی از روند نزولی برای آن تا سطح ۵۶۴۲ رقم خورده است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بنابراین برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در نمودار پایین می بینیم که قیمت آن کاملاً در پایین سطح ۵۸۴۰ تثبیت شده است و شکسته شدن سطح ۵۷۶۴ راه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۶۴۲ دلار/تن هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد سیر نزولی تا سطوح پایین تر وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۱۶۵۳ دلار/تن کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جهانی آلومینیم در موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) شکل گرفته است.

به اعتقاد ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در این موج قادر است پس از عبور از سطح ۱۶۵۳ تا سطح ۱۶۰۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

در چارت پایین حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) اتفاق افتاده کاملا وراونه شده است که نشاندهنده استمرار موج نزولی C است و می تواند هدف ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد که این سطح به عنوان آخرین سدّ در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۶۰۲٫۵۰ عمل خواهد کرد.

بدین دلیل حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۱۶۵۳ دلار/تن روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت و در موج نزولی C موجب افزایش فشارهای نزولی بر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم