تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان هدف نزولی ۱۱۵۰ معتبر است و دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۶۹ تایید کرده است و امکان سقوط اونس طلا قوت بیشتری گرفته است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود و دیروز نیز بدان اشاره کردیم این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است. کاهش قیمت اونس طلا بیانگر آن است که تب و تاب معامله برای فروشندگان بیشتر شده و شکسته شدن سطح ۱۱۶۹ منجر به استمرار حرکت نزولی خواهد شد.

به اعتقاد ما در میان مدت قیمت اونس طلا در این موج می تواند تا حدود منطقه ۱۱۳۱ ، ۱۱۰۷ و ۱۰۶۹ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی، ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و در نمودار پایین اولین سطح حمایت بر روی ۱۱۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح هم شکسته شود زمینه را برای کاهش سریع قیمت به سطح ۱۱۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

از منظر تحلیل فاندامنتال بازار همچنان سرگرم بررسی و تجزیه تحلیل گزارش اشتغال بخش خصوصی (ADP) روز گذشته ایالات متحده – که با افزایش همراه شد- و ارتباط آن با گزارش اشتغال ماهانه (NFP) است که امروز اعلام می شود. برخی از بانکهای معتبر که در اوایل هفته پیش بینی های کمی از تعداد اشتغال ماهانه آمریکا داشتند، پس از انتشار گزارش دیروز اشتغال بخش خصوصی بطور کلی تجدید نظر کرده و حتی پیش بینی های قوی را بیان می کنند.

از این رو بی شک مهمترین خبر امروز در بازار اونس طلا، اعلام میزان آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود با توجه به آنکه دیروز آمار اشتغال بخش خصوصی بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد، از افزایش قابل توجهی برخوردار باشد و به دلیل آنکه روز جمعه بازار ایالات متحده به مناسبت روز استقلال تعطیل است، استثناً خبر اشتغال بخش غیر کشاورزی که طبق معمول اولین جمعه ماه میلادی منتشر می شد، امروز اعلام خواهد شد.

واکنش بازار قبل از اعلام این خبر، کاهش قیمت اونس طلا به پایین ترین سطح ۱ ماهه گذشته بوده که از روز قبل پس از اعلام قوی آمار اشتغال خصوصی آمریکا آغاز شده است و به کاهش قیمت اونس طلا انجامیده است.

بنابراین امروز همه چشم ها به خبر امروز دوخته شده است و با توجه به اعلام آمارهای مثبت اقتصادی از آمریکا زمزمه هایی نیز در خصوص افزایش نرخ بهره بانکی ایالات متحده آمریکا در ماه سپتامبر به گوش می رسد. خبر امروز اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد. قطعاً شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا