تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۶٫۵۸ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۵۵٫۷۵ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C یا موج (۳) تایید کرده اند. افزایش دیروز موجود ذخایر نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز قیمت نفت را بیش از گذشته تحت فشارهای نزولی قرار داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی فیبوناچی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز شده است.

در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۵۶٫۵۸ می توان انتظار کاهش بیشتر قیمت را داشت و در مسیر اصلاحی، مقاومت قیمت در سطح ۵۷٫۱۸ مانع اولیه هر گونه حرکت اصلاحی خواهد بود. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی قیمت نفت را پیش بینی می کنیم، امری که در صورت تحقق می تواند به انجام حرکت کاهشی برای بازگشت به محدوده های پایین قیمت ۵۶٫۵۸ بیانجامد.

امروز شاهد اعلام گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده هستیم و چنانچه می دانیم، بازار به سنّت همیشگی خود، قبل از اعلام اخبار بسیار مهم، در روندی خنثی به حرکت ادامه می دهد و در انتظار اعلام خبر باقی خواهد ماند. هر قدر انتظار بازار طولانی تر و روند خنثی با نوساناتی کم صورت گیرد، می توان انتظار یک حرکت و واکنش پرقدرت را در لحظه اعلام خبر داشت.

با نگاهی به نمودارهای بازار، می توان پیش بینی کرد که خبر امروز، با واکنشهای قابل توجهی برای قیمت نفت همراه خواهد بود که در صورت شکست سطح ۵۶٫۵۸ شاهد آغاز یک روند نزولی قطعی برای قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۵۵٫۷۵ خواهیم بود.

بنابراین کاملا مشخص است که این موج به سطح ۵۶٫۵۸ نزدیک شده است و به همین دلیل احتمال استمرار روند نزولی به سوی سطح ۵۵٫۷۵ زیاد است و به محض رسیدن قیمت به سطح حمایت ۵۵٫۷۵ احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی همانند حرکتی که قبلا از سطح حمایت ۵۸٫۰۷ دلار/بشکه شاهد بودیم، وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۶۱٫۱۷ دلار/بشکه را بشکند و اگر این حرکت تحقق یابد، منجر به فروش بیشتر نفت برنت تا سطح ۵۹٫۹۵ می شود.

در نمودار پایین اولین سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است و در این موج قیمت نفت برنت قادر است دیر یا زود خود را تا سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوتاچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

با این حال هدف واقع بینانه ما برای امروز شکست سطح ۶۱٫۱۷ و فرود قیمت تا سطح ۵۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است. از این رو، با رسیدن قیمت به پایین سطح ۶۱٫۱۷  حرکت نزولی برای فرود تا نرخ ۵۹٫۹۵ ، ۵۹٫۱۱ و ۵۷٫۹۷ در روزهای آتی ادامه خواهد یافت که این امر، تضعیف قیمت را به همراه خواهد داشت.

در چارت پایین دیده می شود که قیمت نفت برنت در موج نزولی C در درون یک کانال نزولی قرار گرفته است که کف این کانال هدفی در حدود سطح ۵۹٫۱۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را نشانه گرفته است و این سطح کمی نزدیک به همان سطح ۵۷٫۹۷ دلار/بشکه است که در این صورت، احتمال استمرار حرکت نزولی نفت برنت بیشتر خواهد شد.

از این رو قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با اعلام شاخص اشتغال آمریکا که امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش قیمت قدرتمندانه پیش رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت