تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن هدف نزولی روز گذشته ۵۶۴۲٫۵۰ دلار/تن موقتا نقض شده است و این چنین به نظر می رسد حرکت اصلاحی که از پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن شکل گرفته استمرار یابد.

در نمودار پایین مشخص است که قیمت در موج افزایشی c قرار گرفته است که در این موج ممکن است تا سطح ۵۸۴۰ اصلاح کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۴۸۱ به ۵۶۴۲٫۵۰ تشکیل شده است.

قیمت مس در اولین تلاش خود موفق نشد که از این سطح عبور کند اما انتظار داریم که در تلاش کنونی خود از این سطح عبور کند و مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۹۶۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود. در حرکت نزولی تنها به شرط نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۷۲۶ منجر به کاهش قیمت به سطح ۵۶۴۲٫۵۰ می گردد.

گزارش امروز آمار اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ اعلام خواهد شد و ممکن است نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه چشم انداز قیمت نزولی پیش بینی می شود بدین جهت، هرگونه حرکت اصلاحی قیمت مس موقتی بوده و فرصتهایی را برای ورود مجدد به پوزیشن فروش فراهم خواهد کرد.

به همین خاطر در وضعیت کنونی باید در انتظار ماند تا با شروع حرکت های اصلاحی، در نرخهای بالا اقدام به فروش نمود تا قیمت مجدد به نرخهای پایین ۵۷۲۶ برسد و پس از آن حرکت نزولی با هدف ۵۶۴۲٫۵۰ آغاز گردد. در حرکت افزایشی نیز سطوح مقاومت قیمت جهانی مس به ترتیب بر روی ۵۸۴۰ و ۵۹۶۳ تشکیل شده اند.

برای امروز خبر اشتغال آمریکا پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و حرکات بازار را تحت شعاع قرار خواهد داد. ما پس از یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطوح مقاومت فوق احتمال کاهش مجدد قیمت جهانی مس به سطح ۵۶۴۲٫۵۰ دلار/تن را امر محالی نمی دانیم و احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به این سطح بسیار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۴۷ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۲۱ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین تایم فریم ۱ ساعته مشخص است این سطح مقامت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به ۱۶۷۷ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژوئن) تشکیل شده بود که قاطعانه این سطح شکسته شد.

مقاومت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۷۴۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت به سوی مقاومت بعدی ۱۷۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

به باور ما این حرکت اصلاحی با توجه به اینکه حرکت پنج موجی قیمت از سطح ۱۹۷۷ تکمیل شده ممکن است چند روز پایدار باقی بماند. بنابراین برای امروز با در نظر گرفتن شکست سطح مقاومت ۱۷۲۱ می توان انتظار داشت که حرکت اصلاحی فعلی تا محدوده نرخ ۱۷۴۷ ادامه یابد که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

از این رو در کوتاه مدت انتظار می رود که حرکت اصلاحی به سطح ۱۷۴۷ دلار/تن شروع شود و از این رو می توان نسبت به بستن پوزیشن های خرید در نزدیکی این سطح اقدام کرد تا حرکت بعدی قیمت مشخص گردد. امروز گزارش اشتغال آمریکا برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن مهم و سرنوشت ساز است و وضعیت نهایی را برای این فلز رقم خواهد زد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم