تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

نگاهی که روز گذشته به بازار داشتیم نوشتیم که تحولات یونان که بازار را چنین آشفته کرده اند همچنان پا برجا هستند و تنها عوامل تکنیکی و رسیدن به مناطق اشباع می تواند جلوی برخی از امواج را بگیرد. یورو نیز اگرچه گاه و بیگاه اصلاح و نفسی می کشد اما همچنان در روندی کاهشی قرار دارد.

در وضعیت کنونی باید در انتظار ماند تا با شروع حرکت های اصلاحی یورو در مقابل دلار آمریکا، در نرخهای بالا اقدام به فروش نمود تا قیمت به نرخ ۱٫۱۰۳۰ برسد و پس از آن حرکت نزولی با هدفهای ۱٫۱۰۰۰ و ۱٫۰۹۹۴ (کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) آغاز گردد.

در حال حاضر اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱٫۱۱۲۲ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) قرار دارد. سطوح مقاومت بعدی یورو بر روی نرخهای ۱٫۱۱۷۰ و ۱٫۱۱۷۵ (بالاترین سطح روز گذشته و خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) قرار دارند.

با توجه به اینکه امروز اخبار خاصی از اروپا نداریم فضای بازار همانند روزهای گذشته است و ما در یک روند کاهشی برای یورو قرار داریم. در سشن آمریکا از آنجاییکه امروز در تقویم اقتصادی آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا اعلام می شود انتظار داریم، یورو مابین نرخهای ۱٫۱۰۳۰ و ۱٫۱۱۲۲  در روندی خنثی قرار گیرد و پس از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت برای امروز مشخص گردد.

به دلیل آنکه فردا بازار ایالات متحده به مناسبت روز استقلال تعطیل است، استثناً خبر اشتغال آمریکا که طبق معمول اولین جمعه ماه میلادی منتشر می شد، امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

در سایر تحولات در نمودار ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن بزودی از سطح مقاومت ۹۶٫۴۳ عبور کند و تا سطوح ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۴ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت ایندکس دلار آمریکا در موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی قرار دارد که از سطح ۹۳٫۱۳۳ (پایین ترین سطح روز ۱۴ مه) آغاز گردیده است. این موج در میان مدت از پتانسیل خوبی برای رسیدن حتی به سطح ۱۰۱٫۰۷۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

در حال حاضر براساس نمودار روزانه پایین سطح مقاومت قیمت ایندکس دلار آمریکا بر روی ۹۶٫۴۳۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و خط روند نزولی رسم شده از سطح ۹۹٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ آوریل) با یکدیگر این محدوده یعنی سطح ۹۶٫۴۳۲ را تبدیل به مقاومت و رزیستنس کرده اند که این مساله در صورت شکست این سطح می تواند به تقویت قیمت به سوی سطوح ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۴ بیانجامد.

از این رو در حرکت افزایشی اگر امروز سطح مقاومت ۹۶٫۴۳۲ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی در موج ۳ به سوی منطقه ۹۷٫۱۰۹ و ۹۷٫۵۷۴ می باشد که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی قرار دارند.

بنابراین برای شروع حرکت افزایشی ایندکس دلار آمریکا همچنان باید منتظر اعلام خبر امروز از آمار اشتغال آمریکا ماند و در صورت شکست سطح رزیستنس و مقاومت ۹۶٫۴۳ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید ایندکس دلار آمریکا با تارگتهای مشخص شده به ترتیب ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۷ بوجود خواهد آمد. بدین جهت امروز با اعلام گزارش اشتغال آمریکا روز پرنوسانی را برای دلار آمریکا و ارزهای رقیب آن ترسیم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار