تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

پس از آنکه اکثریت مردم یونان به پذیرش شرایط اروپا برای ارائه کمک‌های جدید مالی، رای منفی دادند قیمت اونس طلا هر چند تا سطح ۱۱۷۵ افزایش یافت اما هنوز هیچ حرکت اصلاحی مهم صورت نگرفته است. بیشتر فعالان بازار منتظر بودند تا با رای منفی در همه پرسی یونان، روند اصلاحی اونس طلا تا حدی صورت گیرد و پس از آن شاهد ادامه روند نزولی باشیم اما این بار هم همانند هفته گذشته علاوه بر تقویت مقطعی اونس طلا، دوباره قیمت به نرخهای پایین خود بازگشت.

این همان نکته مهمی است که معامله گران باید بدان توجه داشته باشند و از دیدگاه تکنیکال برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت کم و بیش حرکت اصلاحی خود از سطح ۱۱۵۶ (پایین ترین سطح روز پنجشنبه) را تکمیل کرده است و انتظار داریم که مجدد به سوی سطح ۱۱۵۵ کاهش یابد.

از منظر تحلیل تکنیکال این حرکت اصلاحی صرفا به خاطر برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از افزایش ۱۴۲٫۸۶- پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس – به ۱۲۳۲٫۲۰- بالاترین سطح روز ۱۸ مه) رخ داده است و بار دیگر شاهد بازگشت اونس طلا به سوی سطح ۷۶٫۴ درصدی فیبوناچی از نرخهای (۱۱۴۲ تا ۱۲۳۲) هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی در نمودار پایین می باشد.

از این رو برغم اعلام نتیجه همه پرسی یونان و پیروزی مخالفان طرح ریاضت اقتصادی، امروز اونس طلا در اوایل بازار آسیا قبل از اینکه به سطح مقاومت ۱۱۷۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برسد عمدتا به خاطر تقویت ایندکس دلار آمریکا، شروع به ریزش کرده است که نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت اونس طلا است و از آنجایی که از نظر بررسی امواج الیوت قیمت اونس طلا در موج نزولی c قرار گرفته است در روزهای آتی در این موج نزولی قادر است حتی به سوی سطوح ۱۱۴۲ و ۱۱۳۵ کاهش یابد.

در حرکت افزایشی نیز تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷۷ باعث افزایش قیمت به سطح ۱۱۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود و همانطور که در نمودار پایین مشخص است فعلا افزایش قیمت توسط سطح مقاومت ۱۱۷۷ محافظت شده است و از این رو، افزایش قیمت کار چندان ساده ای نیست مگر آنکه در بازارهای اروپا و آمریکا نگرانی ها از خروج یونان از اتحادیه اروپا بیشتر شود.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطح مقاومت ۱۱۷۷ قرار دارد نمی توان نسبت به ورود به معامله خرید اقدام کرد و برای امروز چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۱۶۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد می بایست دوباره در انتظار کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۱۵۵ و ۱۱۴۲ باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا