تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۴٫۶۷ دلار/بشکه را با قدرت بشکند و تا حدود سطح ۵۳٫۸۲ کاهش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

همانگونه که در نمودار پایین دیده می شود تثبیت کامل قیمت پایین سطوح ۵۵٫۵۳ و ۵۶٫۰۶ نیز اشاره به کاهش بیشتر قیمت دارد و همچنان می بایست در انتظار تراژدی سقوط سهمگین قیمت نفت و گرفتن پوزیشن فروش باشیم.

در نمودار پایین این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۴۱٫۶ درصدی از موج نزولی (c) قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) آغاز گردیده است.

بدین جهت همچنان به روند نزولی قیمت نفت توجه خواهیم داشت و قیمت نفت در این موج بزودی سطح ۵۳٫۸۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را لمس خواهد کرد که به محض شکسته شدن سطح ۵۴٫۶۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فرود قیمت به سطح ۵۳٫۸۲ تایید خواهد شد.

در حرکت اصلاحی سطوح مقاومت قیمت نفت به ترتیب بر روی ۵۵٫۵۳ و ۵۶٫۰۶ قرار دارند و به اعتقاد ما قیمت نفت در معرض سقوط بیشتری قرار دارد و در صورت شکسته شدن سطح ۵۴٫۶۷ می توان انتظار شروع حرکت نزولی جدید برای رسیدن به هدف نزولی ۵۳٫۸۲ را انتظار داشت.

از این رو، همچنان بر این باوریم که نگرانی های فعلی درباره مازاد عرضه نفت و تحولات یونان ادامه داشته و فشارهای نزولی بر قیمت نفت پایدار خواهد بود و به همین خاطر ترجیح می دهیم که در مسیر حرکت نزولی قیمت باقی بمانیم و چنانکه گفته شد برای امروز در صورت کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به پایین سطح ۵۴٫۶۷ فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۵۳٫۸۲ دلار/بشکه فراهم می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۹٫۱۱ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح شکسته شود موجب کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۵۷٫۹۷ می گردد.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند که سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است و انتظار داریم که قیمت در این موج به سوی سطح ۵۷٫۹۷ کاهش یابد.

در حرکت اصلاحی سطح مقاومت اولیه بر روی ۵۹٫۹۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود که حتی شکست این سطح لزوما به معنای افزایش قیمت به سوی سطح ۶۱٫۱۷ نیست و تنها موجب اصلاح اندک قیمت به سوی سطح ۶۰٫۶۰ می شود، این موضوع می تواند امیدهای فروشندگان را برانگیزد و تمایل به فروش را بیشتر کند.

با این حال هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش نفت برنت است و در این مسیر، هدف نزولی سطح ۵۷٫۹۷ است و با توجه به استمرار روند نزولی، به نظر می رسد که فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش بوجود آمده و ترجیح می دهیم که در محدوده نرخهای پایین ۵۹٫۱۱ دلار/بشکه مجدد اقدام به ورود به پوزیشن فروش کنیم.

بنابراین نمودار پایین نشان می دهد که فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر قیمت قیمت نفت برنت دریای شمال تحمیل می شود و این موضوع می تواند روند نفت برنت دریای شمال را بیشتر به سمت پایین هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت