تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح ۵۶۴۲٫۵۰ دلار/تن یعنی پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن را لمس کند و به روند نزولی خود ادامه دهد.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۵۸۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح روز ۵ مه – به ۵۶۴۲٫۵۰) نشده است و عمق حرکت نزولی از سطح ۵۸۲۵ (بالاترین سطح روز ۳ جولای) تاییدی در جهت از سرگیری روند نزولی قیمت جهانی مس است.

اولین سطح حمایت قیمت بر روی ۵۶۴۲٫۵۰ دیده می شود که به باور ما در برخورد به این سطح احتمال اصلاح دوباره قیمت بعید است و چنانچه قیمت به زیر این سطح برسد سیگنال فروش به سوی سطح ۵۵۰۰ صادر خواهد کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند نزولی رسم شده است.

بنابراین همانطور که در نمودار پایین دیده می شود روند اصلی حرکت قیمت جهانی مس کماکان نزولی است و نوسانات اخیر قیمت نشان می دهد که نزدیکی سطح مقاومت ۵۸۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) الگوی سقف دوقلو تشکیل شده است، بدین جهت، ترجیح می دهیم با قرار دادن استاپ های مشخص بالای سطح مقاومت ۵۸۴۰ به معامله فروش مس با هدف اولیه ۵۶۴۲ بپردازیم.

در نمودار ۱ ساعته تحولات قیمت جهانی مس نشان می دهد که پوزیشن های فروش زیادی بر روی مس شکل گرفته و ناتوانی قیمت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۵۸۴۰ می تواند زمینه را برای وارد شدن معامله گران به پوزیشن های فروش با تارگت ۵۶۴۲ دلار/تن آماده کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۱۶۹۱ دلار/تن در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح ۱۷۴۶ اصلاح کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

حرکت اصلاحی که در واکنش به این سطح حمایت اتفاق افتاده است در قالب سه موج تشکیل شده است و موج کنونی b ممکن است در حوالی سطح ۱۶۹۱ اتمام یابد و پس از آن موج افزایشی c به سوی سطح ۱۷۴۶ شروع شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۸۱ (پایین ترین سطح روز ۱ جولای) باعث کاهش قیمت به سطح ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

از این رو قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی مابین نرخهای بالا و پایین هفته گذشته ۱۶۹۱ و ۱۷۴۵ در حال نوسان است و برای امروز در موج اشاره شده احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و بازگشتی تا نرخ ۱۷۴۵ بوجود خواهد آمد. در حال حاضر سطح حمایت ۱۶۹۱ مهم است و فروشندگان تنها با شکسته شدن سطح ۱۶۹۱ دلار/تن وارد معامله خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم