تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در نمودار ایندکس دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری از سطح مقاومت ۹۶٫۴۳۲ عبور کند و تا سطح مقاومت بعدی در نرخ ۹۷٫۱۰۹ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانگونه که در نمودار پایین مشخص است این دو سطح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ قرار دارند که در واقع سومین موج از چرخه پنج موجی است که از سطح ۹۳٫۱۳۳ (بالاترین سطح روز ۱۴ مه) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا در این موج قادر است تا سطح ۱۰۱٫۰۷۴ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش یابد و در حرکت صعودی شکسته شدن سطح ۹۶٫۵۸ تاییدی در جهت شکست کامل سطح ۹۶٫۴۳۲ است. به همین خاطر تا زمانی که قیمت در بالای سطح حمایت ۹۵٫۸۸۴ قرار دارد، روند حرکت ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری همچنان صعودی است.

سطح حمایت قیمت نیز بر روی ۹۵٫۸۸۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح به هر دلیلی شکسته شود باعث اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح ۹۵٫۳۳۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود. از این رو در حرکت صعودی، می بایست در انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۹۶٫۴۳ باشیم که در این صورت، اهداف افزایشی بعدی، نرخهای ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۷ خواهند بود که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی ۳ تایید کرده است.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا قیمت در واکنش به رای منفی همه پرسی یونان تا سطح ۱٫۰۹۷۰ تضعیف شد و پس از یک دوره کوتاه حرکت اصلاحی، بار دیگر در مسیر روند خنثی مابین ابر ایچیموکوی روزانه یعنی نرخهای ۱٫۰۹۹۵ تا ۱٫۱۰۷۸ قرار گرفت.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به اینکه اولین سطح مقاومت یورو در مقابل دلار در سطح ۱٫۱۱۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و پس از آن سطوح ۱٫۱۱۲۰ ، ۱٫۱۱۳۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) ۱٫۱۱۴۵ و ۱٫۱۱۵۰ (اطراف خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۵۵ روزه) قرار دارند، رای منفی مردم یونان به پذیرش ریاضت اقتصادی اروپا و نگرانی ها از خروج یونان از اتحادیه اروپا از دلایل اصلی سرمایه گذاران برای فروش یورو بوده است.

در حال حاضر قیمت مجدد به پایین سطح ۱٫۱۰۳۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) برگشته است و امتداد این حرکت کاهشی یورو ممکن است در طول هفته راه را برای سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۱٫۰۹۵۰ هموار سازد که در این صورت، هدف رسیدن به سطوح ۱٫۰۸۸۶ و ۱٫۰۸۲۰ خواهد بود.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا نیز همچنان قدرت برای امتداد حرکت کاهشی وجود دارد و امروز سطح مقاومت محکمی را در سطح ۱٫۵۶۰۰ یافت و قادر به عبور از آن نشد و ادامه حرکت نزولی، هدف ۱٫۵۵۰۰ و ۱٫۵۴۷۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۱۹۱ به ۱٫۵۹۳۰) را نمایان می سازد و چنانچه این سطوح شکسته شوند باعث فرود قیمت به سطح ۱٫۵۴۴۳ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) می شود که این سطح در نزدیکی سطح ۱٫۵۴۴۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار گرفته است.

در جفت ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز در حرکت نزولی در آستانه جلسه بانک مرکزی استرالیا هدف قیمت در میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) رسیدن قیمت به نرخهای ۰٫۷۲۵۰ و ۰٫۷۲۰۴ (به ترتیب پایین ترین سطح مه ۲۰۰۹ و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۶۰۰۷ به ۱٫۱۰۸۱) است و با قرار داشتن قیمت در زیر خطوط مقاومت میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰ روزه گذشته حرکت نزولی پر قدرت است و روند فعلی، نشان دهنده شتاب حرکت در امتداد حرکت کاهشی است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا