تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

نوسانات قیمت جهانی اونس طلا تحت تاثیر متغییرهای متعددی (بحران بدهی یونان و انتظارات از افزایش نرخ بهره آمریکا) قرار دارد و از این رو، هنوز نمی توان انتظار داشت قیمت جهت خاصی را دنبال کند اما تمایلات بازار کاهش قیمت را نشان می دهند.

قیمت جهانی اونس طلا در طی ۲۴ ساعته گذشته همچنان در روند خنثی بین سطوح ۱۱۶۳ و ۱۱۷۷ قرار دارد و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم. همانطور که در نمودار پایین مشخص است این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) تشکیل شده اند.

در حرکت نزولی اونس طلا چنانچه امروز قیمت به پایین سطح ۱۱۶۳ برسد زمینه را برای فروش تا سطح ۱۱۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد، این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷۷ باعث اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۱۱۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می گردد.

اخبار متعددی که امروز در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

به اعتقاد ما سطح حمایت جزئی بر روی نرخ ۱۱۶۳ قرار گرفته که در صورت شکست قاطعانه این سطح می تواند فرصتهایی را برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد کند و شکسته شدن این سطح راه برای کاهش بیشتر به ۱۱۵۵ هموار خواهد کرد.

امروز سران اتحادیه اروپا در مورد یونان در بروکسل تشکیل جلسه خواهند داد و یکی از مهمترین دستور العمل های این نشست، بررسی آخرین وضعیت یونان است و چنانچه توافقی در خصوص ارائه بسته نجات مالی به یونان صورت گیرد، موجب افزایش فشارهای نزولی بر اونس طلا خواهد شد.

بنابراین تا زمانیکه قیمت اونس طلا پایین سطح مقاومت اصلی ۱۱۷۵ و ۱۱۷۷ قرار دارد، فعلا فروشندگان کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو، قیمت همچنان به سوی نرخهای پایین کشیده می شود.

به نظر می رسد پس از اعلام خبر نشست امروز مقامات اروپایی در خصوص یونان، بازار به انتظار اعلام خبر فردا شب صورتجلسه نشست پیشین بانک مرکزی آمریکا باشد و پس از آن نسبت به چشم انداز تصمیم آتی بانک فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی، تصمیم گیری کند و همچنان انتظار اکثریت بازار افزایش حداقل یک پله نرخ بهره بانکی آمریکا در سال جاری است. در تقویم اقتصادی امروز ایالات متحده، تنها خبر اعلام میزان کسری تراز تجاری آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا