تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همچنان بر این باوریم که روند حرکت نفت خام سبک آمریکا کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت را با حرکت نزولی دنبال می کنیم. امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن قبل از ریزش دوباره خود مقداری به محدوده مقاومت ۵۳٫۲۹ تا ۵۳٫۸۲ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره پس از آن تحت فشارهای نزولی برای شکست سطح حمایت ۵۲٫۴۳ قرار گیرد.

همانطور که در نمودار پاین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی از موج نزولی (c) واقع شده است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) تشکیل شده است.

به باور ما امروز استمرار حرکت اصلاحی در بالای سطوح مقاومت ۵۳٫۲۹ و ۵۳٫۸۲ بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای فوق فرصتهای مناسبی برای فروش نفت دیده می شود.

این حرکت اصلاحی به محدوده ۵۳٫۲۹ تا ۵۳٫۸۲ بسیار کوتاه و ضعیف خواهد بود و به احتمال زیاد این حرکت در همین نزدیکی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تکمیل خواهد شد و پس از آن باید منتظر فرود قیمت به پایین سطح ۵۲٫۴۳ باشیم که می تواند در ادامه ی موج نزولی (c) هدف ۵۱٫۵۷ (خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی) را فراهم آورد.

در صورتیکه فروشندگان نفت به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح حمایت ۵۱٫۵۷ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به فروش نفت تا سطح ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) حرکت خواهد کرد.

نشانه های تکنیکال نیز از ادامه روند نزولی و شانس بیشتر نفت برای ادامه حرکت تا نرخ ۵۱٫۵۷ و در ادامه ۵۱٫۰۴ دلار/بشکه خبر می دهند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم با توجه به اینکه قیمت به سطح حمایت ۵۶٫۷۵ دلار/بشکه برخورد کرده است اندکی به سوی سطح مقاومت ۵۷٫۹۷ اصلاح کند و دوباره در مسیر نزولی حرکت کند.

قیمت نفت برنت در پایین سطح مقاومت ۵۷٫۹۷ قرار گرفته است و بدین دلیل حرکت قیمت کاملاً نزولی است، خصوصاً تثبیت قیمت در زیر ۵۶٫۷۵ روندی کاملاً نزولی را به همراه خواهد داشت و چشم انداز حرکت همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۵۲٫۷۸ است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است و به اعتقاد ما قیمت نفت برنت در این موج نزولی دیر یا زود به سوی سطح ۵۲٫۷۸ کاهش خواهد یافت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی دیده می شود.

محتمل ترین سناریوی ممکن این است که حرکت اصلاحی کنونی که از سطح ۵۴٫۷۵ آغاز شده است در حوالی سطح مقاومت ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تکمیل شود و پس از آن قیمت نفت برنت در موج نزولی C با کاهش مواجه شود و چنانچه سطح ۵۶٫۷۵ با قدرت شکسته شود منجر به فروش نفت برنت تا سطح ۵۴٫۷۷ و پس از آن سطح ۵۲٫۷۸ خواهد شد.

بنابراین چنانچه اشاره کردیم با قرار گرفتن قیمت در پایین سطح ۵۶٫۳۶ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز گذشته) این حرکت نزولی بیشتر تایید خواهد شد و از نظر ما حرکت نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال بسیار قدرتمند است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت