تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مدتی بین سطوح ۵۵۱۸ و ۵۶۴۰ دلار/تن در نوسان باشد تا بعد از آن به سوی سطح ۵۳۲۰ کاهش یابد.

این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت جهانی مس در این موج قادر است تا سطح ۵۰۰۰ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی وجود دارد با این حال به محض شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۱۸ هدف اولیه قیمت را بهتر است در سطح ۵۳۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در نظر گرفت.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۵۵۱۸ است و چنانچه موفق شود این به معنای استمرار حرکت کاهشی به سطوح ۵۳۱۹ و ۵۱۹۷ است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

شکسته شدن سطح ۵۵۱۸ می تواند جهت اصلی حرکت را مشخص کند و برای امروز به حرکت مس نهایت توجه را داشته باشید و در انتظار شکسته شدن سطح ۵۵۱۸ هستیم.

از این رو برای امروز شکسته شدن سطح ۵۵۱۸ دلار/تن روند کاهشی مس را در موج نزولی c امتداد بیشتری خواهد داد و احتمال شروع موج جدید نزولی را بیشتر می کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت در اطراف سطح ۱۶۹۱ دلار/تن مورد حمایت قرار گرفته است و انتظار داریم دوباره مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۷۴۶ اصلاح کند.

همانطور که در چارت دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشاهده می کنید و دیروز نیز بدان اشاره کردیم این حرکت اصلاحی در قالب سه موج صورت گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و ما در موج سوم یعنی موج c قرار داریم که می تواند قیمت را مقداری به سوی سطح مقاومت ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هدایت کند.

در حرکت نزولی نیز چنانچه قیمت به پایین سطح حمایت ۱۶۸۱ (پایین ترین سطح روز ۱ جولای) برسد منجر به کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و حتی ۱۶۰۲ می گردد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج بزرگ نزولی C نشان داده است.

هر چند احتمال یک حرکت اصلاحی به سوی سطح مقاومت ۱۷۴۶ بعید نیست اما حرکت اصلی همچنان نزولی است و انتظار داریم با شروع موج جدید نزولی، قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سوی اهداف ۱۶۵۳ و ۱۶۰۲ دلار/تن پیش رود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم