تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورت شکست کامل سطح ۱۱۴۸ قیمت آن به سطح ۱۱۳۵ کاهش یابد و در حرکت اصلاجی با سطوح مقاومت ۱۱۷۰ و ۱۱۷۵ مواجه است. که این حرکت را بررسی موجهای الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده اند. از این رو روند کلی حرکت کاملاً نزولی است زیرا بحران بدهی یونان و سقوط بازار سهام چین قادر به افزایش تقاضا برای اونس طلا به عنوان دارایی مطمئن نگردیده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح ۱۸ مه) قرار گرفته است که در این موج قادر است خود را تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. البته برای اینکه از کاهش قیمت به سطح ۱۱۳۵ مطمئن شویم لازم است که قیمت اونس طلا با قدرت به پایین سطح ۱۱۴۸ برسد.

از منظر تحلیل تکنیکالی این موج نزولی c از شدت نوسانات نزولی زیادی برخوردار است که می تواند براحتی در طی روزهای آتی قیمت را به ترتیب به سطوح ۱۱۱۹ ، ۱۱۰۸ و ۱۰۹۲ برساند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی، ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند.

تقویت ارزش دلار آمریکا در بازا ارز بدلیل گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا نیز از جذابیت فلزات گرانبها به عنوان سرمایه گذاری مطمئن کاسته است و عدم نیاز فیزیکی و انتظار فعالان بازار برای کاهش بیشتر قیمت بر وضعیت اونس طلا تاثیر گذاشته و در نتیجه، احتمال شروع روند نزولی به سطح ۱۱۳۵ وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به اطراف سطح مقاومت ۱۱۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) ۱۱۷۰ و ۱۱۷۵ خواهد بود. بنابراین به نظر ما روند نزولی اونس طلا با قدرت ادامه دارد و قیمت پس از شکستن سطح ۱۱۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تا نرخ ۱۱۴۸ فرود آمده است و ادامه حرکت نزولی در زیر سطح ۱۱۴۸، هدف ۱۱۳۵ را نمایان می کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا می تواند محرّک برای قیمت اونس طلا گردد و تایید شکسته شدن سطح ۱۱۴۸ باشد. از آنجاییکه احتمال حرکت اصلاحی به بالای سطوح مقاومت ۱۱۷۰ و ۱۱۷۵ در کوتاه مدت کم است، انتظار می رود، حرکت نزولی بار دیگر از سر گرفته شود.

در مجموع امکان شکسته شدن سطح ۱۱۴۸ وجود دارد و برای کسانی که درصدد یافتن فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش هستند، نرخهای پایین ۱۱۴۸ نقاط مناسبی برای فروش دیده می شود و شکسته شدن سطح ۱۱۴۸ هدف های نزولی ۱۱۴۲ ، ۱۱۳۵ و ۱۱۳۰ را نمایان خواهد ساخت.

در رابطه با صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) انتظار می رود نکات جدیدی از مواضع بانک مرکزی در خصوص سیاستهای پولی آتی مشخص شود و هر چقدر زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جلوتر آید، در این صورت، انتظار می رود، فشارهای نزولی بر اونس طلا همچنان ادامه دار باقی بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا