تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۳۲۰ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۱۹۷ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده است که این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) بوجود آمده است.

به اعتقاد ما قیمت مس در این موج قادر است دیر یا زود تا سطح ۵۰۰۰ کاهش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی است. از این رو تثبیت قیمت در زیر نرخ ۵۳۲۰ نشانه آن است که حرکت اصلاحی اخیر در اطراف سطح مقاومت ۵۴۱۸ به پایان رسیده و روند نزولی مجدداً از سرگرفته شده است.

در نمودار پایین به وضوح دیده می شود که قیمت کمی به زیر سطح حمایت ۵۳۲۰ کاهش یافته و انتظار داریم که امروز مجدد این سطح لمس شود و تا سطح ۵۱۹۷ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی دیده می شود و از آنجایی که موج نزولی c از نوسانات شدید نزولی برخوردار است باید منتظر فرود بیشتر قیمت مس باشیم.

در صورت رسیدن قیمت به زیر سطح ۵۳۲۰، انتظار می رود حرکتی نزولی شکل گیرد و این حرکت قابل توجه کسانی است که به وضعیت کاهشی بلند مدت مس توجه دارند و در مجموع تقویت ایندکس دلار آمریکا، فشارهای نزولی بر قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن را افزایش خواهد داد و براساس نمودار پایین به نظر می رسد که جریان نزولی قدرتمند باشد که قیمت را به ترتیب به سطوح ۵۱۹۷ ، ۵۱۱۳ و ۵۰۰۰ دلار/تن پایین بکشاند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۶۵۳ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۶۰۳ کاهش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

در نمودار پایین این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارند و ساختار امواج الیوت در تایم فریم روزانه استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطح ۱۳۷۱ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را بازگو می کند.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما کاهش قیمت به سطح ۱۶۰۳ می باشد که اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۵۴۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد و اکنون سطوح ۱۶۹۱ و ۱۷۴۵ به عنوان سطوح مقاومت قیمت محسوب می شوند و از این رو با شکسته شدن سطح ۱۶۵۳ حرکت کاهشی بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

بنابراین چنانکه گفتیم، در حال حاضر، احتمال ادامه حرکت نزولی بیشتر است و تثبیت کامل قیمت در پایین سطح حمایت ۱۶۵۳ می تواند به معنای استمرار حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۶۰۳ دلار/تن تعبیر گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم