تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

از آنجاییکه امروز در بازار به غیر از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا خبر خاصی منتشر نمی شود، عدم اطمینان بازار در خصوص چشم انداز یونان شرایط یورو را در وضعیتی خنثی بین ۱٫۰۹۲۰ و ۱٫۱۱۰۰ نگاه داشته است. با این حال معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت اصلاحی یورو در سطوح ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۲۵ با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای فروش در نزدیکی این سطوح بوجود آید.

از سوی دیگر موضوع افزایش نرخ بهره بانک فدرال ایالات متحده همچنان بر تمایلات بازار تاثیر گذار است. در حال حاضر بازار به این قطعیت رسیده است که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اواخر سال جاری باید افزایش یابد و تنها بر سر زمانبندی آن اختلاف نظر است. انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود می تواند تا حدودی این مسئله را مشخص کند.

به همین خاطر مهمترین خبر امروز اعلام صورت جلسه نشست FOMC است. بطور معمول تقریبا بیست روز پس از نشست اصلی، صورتجلسه این نهاد اعلام می شود که در بعضی مقاطع اهمیت آن از بیانیه صادر شده پس از جلسه بیشتر است.

بازار بسیار علاقه مند است تا بداند در این جلسه چه رفته است. چه مباحثی مطرح شده ؟ شرکت کنندگان چه کسانی بودند و آیا همگی اعضا به تصمیم جلسه گذشته بانک مرکزی آمریکا رای مثبت داده اند؟

روشن شدن این سوالات می تواند روند حرکت دلار در این هفته را تا حدودی مشخص کند. هر چقدر زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا جلوتر آید این مساله به تقویت دلار در مقابل ارزهای اصلی مثل یورو ، پوند مخصوصا در برابر ارزهای متکی به کالا نظیر دلار استرالیا ، دلار کانادا و دلار نیوزلند می انجامد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز چشم انداز حرکت با توجه به تحلیل بین بازاری و بررسی اختلاف نرخ بهره ، همچنان کاهشی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به سطح ۱٫۰۸۱۹ (پایین ترین سطح ماه مه) است و اگر کندل روزانه یورو پایین سطح ۱٫۰۹۹۴ ( کف ابر ایچیموکوی روزانه) بسته شود، فرصت برای ورود به پوزیشن های فروش ایجاد شده و در نتیجه، هدفهای ۱٫۰۹۲۰ ، ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۸۷۰ و ۱٫۰۸۲۰ نمایان می شود.

از منظر تکنیکال سطوح مقاومت امروز یورو نیز به ترتیب بر روی ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۱۰۰ و ۱٫۱۱۲۵ می باشند و یادآوری می شود در صورتیکه کندل روزانه پایین سطح ۱٫۰۹۹۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) بسته شود، می تواند نشانه توقف حرکت اصلاحی بوده و راه را برای سقوط بیشتر تا نرخ ۱٫۰۸۱۹ (پایین ترین سطح ماه مه) هموار کند. سقف ابر ایچیموکوی روزانه یورو نیز بر روی سطح ۱٫۱۱۲۵ قرار گرفته است.

اختلاف نرخ بهره آمریکا با اروپا یکی از دلایل تمایل معامله گران برای خرید دلار و فروش یورو است و از اختلاف نرخ بهره، کسب سود می کنند و برای امروز پیشنهاد می کنیم برای حفظ سود در نزدیکی سطوح ۱٫۰۹۶۰ ، ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۲۰ و ۱٫۰۹۰۰ بخشی از پوزیشن فروش را تسویه کرد.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا قیمت در پایین سطح ۱٫۵۳۶۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۵۱۹۱ به ۱٫۵۹۳۰) تثبیت شده است و این به معنای استمرار حرکت کاهشی به سوی سطح ۱٫۵۱۹۱ است.

نوسانان نماهای پوند همچنان در روندی کاهشی قرار دارند و این مساله نشان می دهد که حرکت نزولی پوند با قوت ادامه دارد. با توجه به این شرایط، همچنان بر این باوریم که حرکت نزولی پوند ادامه خواهد داشت و می توان با فروش پوند در نرخهای پایین ۱٫۵۳۶۵ در انتظار فرود بیشتر قیمت تا سطوح پایین تر شد.

در سایر تحولات و در بازار جهانی نفت، خوانندگانی که بخش تحلیلی نفت را هر روز دنبال می کنند احتمال ریزش قیمت به سطح ۵۱٫۸۵ دلار/بشکه را بارها و بارها در گزارشات قبلی مشاهده کرده اند و شتاب سقوط قیمت نفت در این چند روز گذشته این موضوع را نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی در کانال مورد بررسی پابرجاست.

از این رو با توجه به تحولات یونان و سقوط سهام چین تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی قیمت نفت در موج ۵ باشد و تا زمانیکه قیمت نفت در کانال نزولی قرار دارد در سه ماهه سوم سال جاری کماکان منتظر فرود دوباره قیمت نفت خام سبک آمریکا تا نرخ ۴۳٫۶۱ دلار/بشکه هستیم که در نمودار پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام