تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۱۱۵۲ را تاچ کند و احتمال آن زیاد است که این سطح شکسته شود و باعث کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۱۳۵ شود و از آنجایی که حرکت اصلی کماکان نزولی است، از این رو می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش کرد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته اند که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۲۳۲٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت اونس طلا در این موج همچنان قادر است تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد و باید توجه داشت حرکت اصلاحی که از اطراف سطح ۱۱۵۲ آغاز شده به احتمال زیاد در نزدیکی سطح مقاومت ۱۱۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) یا نهایتا در اطراف سطح مقاومت ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) به پایان می رسد و موج نزولی c دوباره از سرگرفته خواهد شد.

همانطور که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۱۵۲ ندارد و احتمال شکست مجدد این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود، اونس طلا کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به سطوح ۱۱۳۵ و ۱۱۳۰ نزدیک تر می کند و از لحاظ تکنیکی و بنیادی هنوز نمی توان موج کاهشی اونس طلا را تمام شده دانست و همچنان در موج نزولی قرار دارد.

همچنین، در صورتجلسه کمیته سیاستگذاری بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) که دیشب منتشر گردید، مشخص شد بانک فدرال رزرو آمریکا نیاز به شواهد بیشتری در خصوص رشد قوی اقتصادی است تا اقدام به افزایش نرخ بهره کند و حساسیتی که هم اکنون بازار نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا دارد، موجب استمرار فشارهای نزولی بر اونس طلا خواهد گردید.

اتفاقاتی که هم اکنون در بازار سهام چین در حال وقوع است و حتی اقداماتی که دولت چین برای متوقف کردن فروش سهام اعلام کرده است هنوز نتوانسته از سقوط سهام این کشور جلوگیری کند و ادامه کاهش سهام چین چندان به نفع اونس طلا نیست زیرا در صورتیکه شاخص های سهام چین همچنان کاهش یابند، سرمایه گذاران چینی که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان هستند، پول چندانی برای خرید طلا نخواهند داشت و آنها کماکان منتظر کاهش بیشتر اونس طلا می مانند.

امروز در تقویم اقتصادی تنها تعداد مدعیان بیمه بیکاری آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود و فردا نیز یلن ریس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا