تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سوی سطح ۵۷۱۴ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۵۵۳۳ بازگو کرده است.

در چارت پایین این حرکت اصلاحی که شاهد هستیم در جهت خلاف روند نزولی از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) است و بررسی سطوح فیبوناچی از این روند نشان می دهد که قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) رسیده است و مقاومت بعدی قیمت بر روی ۵۷۱۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

لازم به ذکر است در حرکت کاهشی چنانچه قیمت به پایین سطح ۵۵۰۰ برسد، نشان خواهد داد که شکست اخیر سطح مقاومت ۵۵۳۳ یک شکست غلط (false break) بوده است که می تواند فروشندگان بیشتری را جذب خود نماید و هدف نزولی ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است اگر امروز شاهد شروع حرکت اصلاحی و صعودی باشیم، سطوح مقاومت قیمت جهانی مس به ترتیب در نرخهای ۵۷۱۴ ، ۵۸۶۰ و ۶۰۰۶ قرار دارند و از رو، بهتر است منتظر ماند و پیش از آنکه حرکت اصلاحی را پایان یافته اعلام کنیم، منتظر اصلاح قیمت جهانی مس به نزدیکی سطح مقاومت ۵۷۱۴ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۱۶۹۱ دلار/تن را تاچ کند و در صورت شکست این سطح زمینه را برای تقویت به سوی سطح ۱۷۴۵ فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت آلومینیم آلیاژی هنوز در موج نزولی C موفق به تثبیت کامل پایین سطح حمایت ۱۶۵۳ نشده است که این موج سومین موج از الگوی چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) آغاز شده است.

در چارت پایین کاملا به وضوح دیده می شود که در واکنش به سطح حمایت ۱۶۵۳ شاهد یک حرکت اصلاحی هستیم که می تواند قیمت را به سوی سطح ۱۶۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برساند. این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۵۳ و تثبیت کندل ۲ ساعته پایین آن می تواند زمینه ساز شروع یک حرکت نزولی قدرتمند گردد.

از آنجایی که هنوز موج نزولی C تمام نشده است، انتظار داریم که پس از پایان یافتن حرکت اصلاحی کنونی در اطراف سطح مقاومت ۱۶۹۱ دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی کاهش یابد و تحت فشارهای نزولی در این موج قرار گیرد.

چنانکه پیشتر بدان اشاره کردیم، به احتمال زیاد حرکت اصلاحی شکل گرفته از نزدیکی سطح ۱۶۵۳ در اطراف سطح مقاومت ۱۶۹۱ تکمیل شود و پس از آن باید منتظر کاهش بیشتر قیمت به سوی نرخهای پایین تر ۱۶۵۳ دلار/تن باشیم که در این صورت، باید گفت روند نزولی میان مدت آغاز شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم