تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا احتمال آن می رود که قیمت سطح حمایت ۱۱۵۲ را بشکند و اگر این سناریو تحقق یابد زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۱۱۳۵ فراهم می آورد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند. در حرکت افزایشی نیز تنها شکست کامل سطح مقاومت ۱۱۷۰ موجب افزایش قیمت می شود.

در نمودار پایین به وضوح دیده می شود که قیمت اونس طلا هنوز در موج نزولی c در نوسان است که این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۲۳۲ (بالاترین سطح روز ۱۸ مه) آغاز شده است و این موج قادر است اونس طلا را تا سطح ۱۱۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. در چارت می بینیم که موج نزولی c در درون یک کانال نزولی قرار گرفته است و کف این کانال هدف ۱۱۳۵ را نشانه گرفته است.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۱۷۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط شکست کامل این سطح موجب تقویت به سوی سطح ۱۱۸۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

بدین ترتیب تا زمانیکه قیمت در درون کانال نزولی و زیر سطح مقاومت ۱۱۷۰ قرار دارد، چشم انداز فعلی حرکت اونس طلا همچنان نزولی است و در این مسیر، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۱۳۵ از طریق عبور از سطح ۱۱۵۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

همانطور که مشاهده می کنید قیمت در روند کانال نزولی در حرکت است و با تثبیت قیمت در زیر نرخ ۱۱۷۰ حرکت نزولی با شکسته شدن سطح ۱۱۵۲ شدت بیشتری به خود خواهد گرفت و در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و تنها خبر مورد توجه بازار سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۰۰ به وقت تهران است.

در هر صورت قیمت در حال حاضر در بالای سطح ۱۱۴۸ (کمترین سطح ۴ ماهه گذشته خود) در نوسان است و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی بین سطوح ۱۱۵۲ و ۱۱۷۰ هستند و در طی دو هفته گذشته، عموماً قیمت در کانال نزولی در حرکت بوده است و خرید یا فروش، بستگی به شکسته شدن قطعی یکی از سطوح ۱۱۵۲ یا ۱۱۷۰ دارد که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

هفته آینده نیز هفته پر فراز و نشیبی را در پیش رو خواهیم داشت و انتظار می رود با اعلام اخبار اقتصادی و سخنرانی های مختلف، قیمت اونس طلا واکنش های متفاوتی را تجربه کند و باید دید آیا بازار روند نزولی اونس طلا را در کانال زیر حفظ خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا