تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۵۵۳۳ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی از سطح ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تایید کرده است. همچنین عدم توانایی قیمت در عبور کامل از سطح مقاومت ۵۷۱۴ نیز تاییدی در جهت کامل شدن این حرکت اصلاحی است.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار تایم فریم ۱ ساعته زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ قرار گرفته است. با توجه به ناتوانی قیمت مس در شکست سطح مقاومت ۵۷۱۴ باید برای امروز منتظر برگشت قیمت به سوی سطح ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بود.

این در حایل است که حتی اگر هم این حرکت برگشتی از سطح ۵۲۴۰ به بالای سطح ۵۷۱۴ امتداد داشته باشد، ابتدا باید منتظر حرکت اصلاحی بود و به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی قیمت را به سوی نرخهای ۵۵۳۳ و ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی)  برساند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

با این توضیح، هرچند قیمت مس سعی در حفظ قدرت خود به سطح مقاومت ۵۷۱۴ کرده بود، اما با حرکت فعلی باید منتظر اصلاح قیمت به سطح ۵۵۳۳ دلار/تن باشیم که در نمودار زیر ملاحظه می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۴۶ دلار/تن صعود کند که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۱ نشان داده است.

در نمودار تایم فریم روزانه زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته بود که شکسته شد و این موج جز سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) محسوب می شود.

در چارت پایین سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود و برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۶۸۴ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست غلط سطح مقاومت ۱۶۹۱ می باشد که می تواند هدف نزولی ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) را نمایان سازد.

به نظر می رسد که برای شروع مجدد حرکت کاهشی نیاز به زمان است و بسته شدن قیمت در پایین سطح ۱۶۸۴ می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت در آینده باشد و بعد از این حرکت اصلاحی احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک به این سطح بسیار خواهد بود.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در پایین سطح ۱۶۸۴ فرصت مناسبی برای فروشندگان آلومینیم است در غیر این صورت همانطور که در چارت پایین دیده می شود و در بالا گفته شد امکان اصلاح قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۷۴۶ دلار/تن وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم