تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در نمودار شاخص دلار آمریکا که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند همانطور که ملاحظه می فرمائید قیمت آن پس از نزدیک شدن به منطقه مقاومت ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۷ به نرخهای پایین ۹۶٫۴۳ و ۹۵٫۸۸ اصلاح کرده است که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند.

در چارت پایین همچنین سطوح مقاومت ۹۷٫۱۰ و ۹۷٫۵۷ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۹۳٫۵۶۳ (پایین ترین سطح اواسط ماه ژوئن) دیده می شوند.

به باور ما با توجه به چشم انداز میان مدت و بلند مدت، هرگونه حرکت اصلاحی به سطوح پایین، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد خریداران در موج افزایشی ۳ فراهم خواهد کرد و اولین سطح حمایت بر روی ۹۵٫۳۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است.

امروز پس از آنکه یونان پیشنهاد جدید خود را در خصوص اصلاحات اقتصادی به اتحادیه اروپا ارائه کرد، خوش بینی ها از احتمال حصول توافق یونان با طلبکاران بین المللی تا قبل از جلسه روز یکشنبه باعث ادامه قدرتمند حرکت اصلاحی قیمت از پایین ترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۱٫۰۹۹۴ (کف ابر ایچیموکوی روزانه) گردید.

این حرکت به شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۱۱۲۵ و ۱٫۱۱۳۰ (سقف ابر ایچیموکو) منجر شد و قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا تا نرخهای بالای ۱٫۱۱۶۹ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱٫۱۷۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۱۴۴۰ به ۱٫۰۹۱۶) و پس از آن ۱٫۱۱۸۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۱۱۹۱ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه) نیز پیش رفت.

از این رو بسته شدن امشب قیمت پایین یا بالای این خطوط مقاومت برای یورو مهم تلقی می شود و برای بازگشت و تشکیل حرکت نزولی، می بایست قیمت دوباره در زیر سطح ۱٫۱۱۲۵ تثبیت شود و برای تغییر روند حرکت، لازم است تا قیمت خود را بالای سطوح مقاومت ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ تثبیت کند تا به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۱۲۷۹ (بالاترین سطح ۲۹ ژوئن) و ۱٫۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برسد.

از منظر تحلیل تکنیکال مقاومتهای مهم یورو به ترتیب بر روی ۱٫۱۳۴۷ ، ۱٫۱۳۵۸ ، ۱٫۱۳۸۰ ، ۱٫۱۳۸۷ و ۱٫۱۴۴۰ و ۱٫۱۴۶۸ قرار دارند. در میان مدت نیز مقاومت اصلی بر روی ۱٫۱۵۱۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۵۷۰ به ۱٫۰۴۵۷) و ۱٫۱۵۷۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) قرار دارند.

در سایر تحولات اکنون قیمت جهانی اونس طلا در وضعیت حرکت خنثی مابین نرخهای ۱۱۵۵ و ۱۱۷۰ قرار گرفته است. هدف بعدی احتمال کاهش تا سطح ۱۱۴۸ خواهد بود و پس از آن هدف کاهش تا سطح ۱۱۳۵ است. در حرکت افزایشی نیز تنها صعود قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۱۷۰ می تواند راه را برای حرکت افزایشی هموار کند و در حال حاضر بدلیل خوش بینی ها از پیشرفت یونان برای دریافت کمک مالی، قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای عبور از سطوح ۱۱۵۷ و ۱۱۵۵ است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا