تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دنیا به طلای ضعیف عادت کرده است! اکنون مدت ها است که حرکت نزولی اونس طلا دیگر جای تعجبی برای بازار ندارد. از دیشب تا کنون قیمت جهانی اونس طلا پس از انتشار بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری برنانکی ، سراسیمه به فروش رسیده  و سطوح حمایت خود را یکی پس از دیگری درنوردیده است. 

با این پیش فرض، انتظار می رود، حرکت اونس طلا در موج نزولی C همچنان رو به سقوط باشد و جز چند حرکت اصلاحی ، روند اصلی همچنان نزولی باقی بماند و از این رو ، کاهش قیمت به زیر سطح ۱۳۳۸ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش با هدف ۱۳۲۱ ( پایین ترین سطح ماه آوریل ) فراهم خواهد آورد

با توجه به اینکه پس از سخنان دیشب برنانکی انتظارات بازار از توقف برنامه های حمایتی بانک مرکزی آمریکا بیشتر شده است ، اونس طلا راهی جز تضعیف ندارد و باید باور داشت که همین نظریه تا کنون فروشندگان اونس را پیروز بازار نگاه داشته است و همین موضوع همچنان حرکات بازار جهانی طلا را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و در واقع این موضوع چنانچه قبلا ً نیز بدان اشاره شد، می تواند چراغ سبز بانک فدرال برای تقویت دلار و از سوی دیگر سقوطی دیگر برای اونس طلا باشد.

 لحن بیانیه نیز که بازار دیشب بیشتر به آن پرداخته فعلا به نفع دلار و به تضعیف اونس طلا می باشد، زیرا چنانچه دیشب در انتشار فوری سایت اشاره شد، هر چند بانک فدرال رزرو به برنامه خرید اوراق قرضه ادامه خواهد داد ، اما سیگنال برنانکی به کاهش میزان برنامه خرید در اواخر سال جاری و مهمتر از آن پایان بخشیدن به محرکهای اقتصادی در اواسط سال آینده برای بانک فدرال از اهمیت بیشتری برخوردار است که همین موضوع بر دوش طلا سنگینی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که دارایی های طلا در هلدینگهای بزرگ جهانی نظیر صندوق سرمایه گذری اسپایدر به زیر ۱۰۰۰ تن  کاهش یافته که در چهار ساله گذشته بی سابقه است و این امر دلیلی جز تضعیف واقعی قیمت اونس طلا و نقره و آینده رو به ضعف این دو ندارد. منتظر می مانیم تا ببینیم آیا قیمت اونس طلا موفق به شکست ۱۳۲۱ و سقوط به ۱۳۰۰ یا حتی نرخهای پایین تر می شود ؟ به اعتقاد ما با توجه به حاکم بودن روند نزولی، ترجیح می دهیم که همچنان در این مسیر همراه روند نزولی باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا