تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۱۱۴۶٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) آغاز شده در پشت سطح مقاومت ۱۱۷۰ خاتمه یابد و با توجه به خبر توافق اتحادیه اروپا با یونان مجدد به سوی سطح ۱۱۴۶ کاهش یابد و فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر اونس طلا تحمیل شود.

همانطور که در چارت تایم فریم روزانه پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج قادر است در هفته های آینده قیمت اونس طلا را تا سطح ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند. همانگونه که در نمودار پایین مشخص است قیمت اونس طلا در اطراف سطح ۱۱۵۰ مورد حمایت قرار گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود و انتظار می رود این سطح مجدد لمس شود.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۷۰ موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه بازار نیست و به باور ما تا هنگامیکه قیمت در زیر سطح ۱۱۷۰ قرار دارد، روند کلی همچنان نزولی است و خبر امروز توافق اتحادیه اروپا با یونان نیز می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت اونس طلا شود.

امروز اخبار و رویداد اقتصادی خاصی در سشن اروپا اعلام نمی شود و عمده توجهات به خبر امروز توافق اتحادیه اروپا با یونان معطوف است و همچنین به دلیل کاهش میزان تقاضای فیزیکی در چین و هند، پیش بینی می کنیم که قیمت اونس طلا باز هم در موج نزولی C با کاهش مواجه شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید. بدین جهت، انتظار می رود این روند کاهشی اونس طلا کماکان استمرار داشته باشد.

بنابراین این عوامل از یک سو و هراس از تصمیم بانک فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره می تواند زمینه ساز اصلی سقوط اونس طلا باشد. رویداد مهم و قابل توجه بازار، سخنرانی این هفته یلن، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خواهد بود.

در واقع بازار به انتظار آن است تا از تصمیم آتی بانک فدرال رزرو در خصوص زمان افزایش نرخ بهره مطلع شود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آنها به ترتیب سطوح ۱۱۵۰ ، ۱۱۳۱ ،۱۱۰۷ و ۱۰۶۸ مشخص شده اند که این سطوح در نمودار پایین در روزها و هفته های آتی لمس خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا