تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن از سطح حمایت ۵۱٫۵۷ دلار/بشکه عبور کند و تا سطح ۵۱٫۰۴ کاهش یابد.

در قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در چارت دیده می شود بار دیگر شاهد بازگشت نفت به سوی سطح ۲۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی پروجکشن بودیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۲۳۸٫۲ درصدی می باشد.

در واقع این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) تشکیل شده است.

سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۱٫۰۴ (خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح شکسته شود منجر به فروش نفت تا سطح ۵۰٫۱۹ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) می شود.

در نمودار پایین دیده می شود حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۵۰٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۷ جولای) در درون یک الگوی گوه (wedge) شکل گرفته است که معمولا این الگو جز الگوهای ادامه دهنده است که نشاندهنده از سرگیری روند نزولی قیمت به سوی سطح ۵۰٫۱۹ می باشد.

چنانکه اشاره کردیم، اگر این سطح حمایت ۵۱٫۵۷ شکسته شود، فضای مناسبی برای ادامه کاهش قیمت به سطح ۵۱٫۰۴ و پس از آن سطح ۵۰٫۱۹ دلار/بشکه فراهم خواهد شد و همچنان بر این باوریم که روند حرکت نفت کماکان نزولی است و از این رو تحولات قیمت نفت خام سبک آمریکا را با حرکت نزولی دنبال می کنیم و در نمودار پایین قیمت نفت در تلاش برای شکست خط روند پایینی الگوی گوه است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۷٫۹۷ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۵۶٫۷۵ کاهش یابد و این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۵٫۱۰ (پایین ترین سطح روز ۷ جولای) در پشت سطح مقاومت ۵۹٫۹۵ تایید کرده است.

در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین مشخص است که این حرکت اصلاحی در قالب یک الگوی پرچم (Flag) شکل گرفته که معمولا جز الگوهای ادامه دهنده می باشد و همین مساله نشاندهنده تثبیت روند نزولی قیمت نفت برنت دریای شمال است.

همانطور که در نمودار ۱ ساعته قیمت نفت برنت ملاحظه می نمایید قیمت در حال تشکیل الگوی پرچم می باشد و اکنون در فاز اصلاح قرار دارد که تقریبا از لحاظ زمانی به انتهای آن رسیده ایم و این می تواند دلیل دیگری بر پایان اصلاح قیمت در پشت سطح مقاومت ۵۹٫۹۵ باشد و پس از شکست ضلع پایینی پرچم ورود به پوزیشن فروش توصیه می شود و تارگت های احتمالی این الگو نیز به ترتیب سطوح ۵۶٫۷۵ و ۵۵٫۹۹ خواهند بود.

از این رو در نمودار زیر اولین سطح حمایت قیمت نفت برنت بر روی سطح ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) از موج نزولی C وجود دارد که از نظر بررسی امواج الیوت ویو، سومین موج از موج نزولی اصلی از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) می باشد.

لازم به ذکر است که سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۵۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و مقاومت قیمت نیز بر روی ۵۹٫۱۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح مقاومت ۵۹٫۱۱ با قدرت شکسته شود تنها باعث تقویت اندک قیمت نفت برنت دریای شمال به سوی سطح ۵۹٫۹۵ دلار/بشکه می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت