تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۴۲۱ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) نشان داده است.

در نمودار پایین این کامل شدن حرکت اصلاحی را عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۵۷۱۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ – بالاترین سطح روز ۵ مه – به ۵۲۴۰) بیشتر تایید کرده است.

در همین حال قیمت جهانی مس به زیر سطح حمایت ۵۵۳۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) رسیده است و در حال ریزش به سوی سطح ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) است و حتی در صورت ریزش بیشتر می تواند دوباره به سوی سطح ۵۲۴۰ سقوط کند.

از این رو به باور ما، استمرار حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس در بالای سطح مقاومت ۵۷۱۴ بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای پایین ۵۵۳۲ فرصتهای مناسبی برای فروش دیده می شود. در این صورت اولین هدف نرخ ۵۴۲۱ و هدف بعدی نرخ ۵۲۴۰ خواهد بود.

بنابراین در صورتیکه فروشندگان مس به ادامه کاهش بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در زیر سطح ۵۲۴۰ تثبیت شود (یک کندل روزانه در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به میل فروش مس تا نرخ ۵۰۰۰ دلار/تن حرکت خواهد کرد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن هدف افزایشی به سطح ۱۷۴۵ دلار/تن موقتا نقض شده است زیرا در نمودار پایین این چنین به نظر می رسد قیمت موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۱۶۹۰ نشده است.

در چارت تایم فریم روزانه این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است و سومین موج از چرخه سه موجی محسوب می شود که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

در نمودار زیر پس از آن که قیمت اندکی به بالای سطح مقاومت ۱۶۹۰ رسید، مجدد به پایین این سطح کاهش یافته است و نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح مقاومت ۱۶۹۰ شکست غلط (false break) بوده است.

از آنجایی که موج نزولی C هنوز تکمیل نشده است انتظار داریم که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج دوباره به سوی سطح ۱۶۰۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد.

بنابراین می توان گفت تغییری در روند اصلی نزولی قیمت جهانی آلومینیم ایجاد نشده است و به باور ما هنوز هم حرکت اصلی قیمت نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا قیمت دومرتبه به سوی سطح ۱۶۰۲ کاهش یابد و نشانه های ادامه روند نزولی، از شانس بیشتر قیمت آلومینیم برای ادامه حرکت تا نرخ ۱۶۵۳ و در ادامه ۱۶۰۲ دلار/تن خبر می دهند که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیازی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم