تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز پس از انتشار خبری مبنی بر حصول توافق مقامات اتحادیه اروپا با مقامات دولت یونان برای آغاز مذاکرات سومین بسته نجات مالی (به ارزش ۸۶ میلیارد یورو در سه ساله آینده)، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا ابتدا تا سطح مقاومت ۱٫۱۲ افزایش یافت اما پس از بازگشت مجدد توجهات به مساله افزایش نرخ بهره آمریکا دوباره ارزش یورو تحت فشارهای نزولی قرار گرفت و به نرخهای پایین ۱٫۱۱ نزول کرد.

از طرف دیگر چشم انداز اقتصادی منطقه یورو منفی به نظر می رسد و پیش بینی ها نشان می دهد که سرمایه گذاران همچنان قصد فروش یورو و در مقابل خرید دلار آمریکا را دارند. در هفته جاری، بازار به انتظار اعلام نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) و آمارهای اقتصادی آمریکا است. این رویداد و سخنرانی ریس بانک فدرال رزرو آمریکا، مهم‌ترین محرک بازار خواهند بود.

هر چند توافق اولیه که در مورد مذاکرات سومین بسته نجات مالی به یونان صورت گرفت از سوی بازارها با استقبال همراه شد و باعث تقویت جریان ریسک پذیری و رشد بازارهای سهام گردید اما قرار شد که جزئیات آن می باید مورد بررسی و تصویب پارلمان یونان قرار گیرد تا برای تصویب نهایی سران اروپا و یونان آماده شوند. اخبار مربوط به آمریکا نیز همچنان بیشترین توجه بازار را به خود جلب کرده و معامله گران نوسانات ایندکس دلار آمریکا را برای تعیین تمایلات بازار، مورد توجه قرار می دهند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا کاملاً در پایین خط میانگین متحرک ۲۱ روزه تثبیت شده است و امروز در واکنش به خبر توافق اتحادیه اروپا با یونان باز هم نتوانست خود را بالای این خط مقاومت تثبیت کند. نتیجه آن، سقوط شدید و سریع یورو خواهد بود که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد.

در نمودار پایین شکسته شدن خط میانگین متحرک ۱۰ روزه راه را برای رسیدن قیمت به زیر سطح ۱٫۱۰۲۵ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد کاهش قیمت یورو تا پایین سطح روانی ۱٫۱۰۰۰ وجود دارد و بار دیگر شاهد ادامه روند نزول یورو باشیم. در مجموع به باور ما یورو امروز در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

این کاهش سریع قیمت یورو از سطح ۱٫۱۲۰۰ نشانگر تلاش قیمت برای شکست دوباره کف ابر ایچیموکو در نمودار دوم است و اگر موفق به شکست و تثبیت کامل پایین این کف ابر ایچیموکوی در نمودار دوم شود در طول هفته سیگنال فروش به ترتیب به سطوح ۱٫۰۹۲۰ و ۱٫۰۸۲۰ صادر خواهد کرد.

در نمودار اول مشخص است که اندیکاتور RSI مجدد دستور فروش یورو داده است که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در زیر خط میانگین متحرک ۱۰ روزه تایید کرده است و روند کلی حرکت کاملاً نزولی است زیرا حرکت اصلاحی قادر به تثبیت در بالای نرخ خط مقاومت میانگین متحرک ۲۱ روزه نگردید و روند نزولی مستحکم همچنان پابرجاست. پیش بینی ما برای امروز، کاهش یورو است. با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو