تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد سطح حمایت ۱۱۵۰ را لمس کند و احتمال آن می رود که این سطح با قدرت شکسته شود و زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۱۳۱ فراهم آورد.

همانطور که قبلا گفتیم حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۱۴۶٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) ایجاد شده بود در حوالی سطح مقاومت ۱۱۷۰ به اتمام رسیده است که خود این بیانگر از سرگیری روند نزولی قیمت اونس طلا است.

در حال حاضر نیز قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۱۵۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت اونس طلا در این موج قادر است در هفته های آتی حتی تا سطح ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد اما برای کوتاه مدت هدف نزولی را بهتر است سطح ۱۱۳۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) در نظر گرفت که برای امروز شکست قاطعانه سطح حمایت ۱۱۵۰ این هدف ۱۱۳۱ را تایید خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال برای ادامه حرکت نزولی، می بایست قیمت در زیر نرخ ۱۱۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تثبیت شود و در صورتی که قیمت در پایین این سطح قرار گیرد، مانعی برای کاهش قیمت به سطح ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی در سطح ۱۱۳۱ وجود نخواهد داشت و قرار گرفتن قیمت در زیر نرخ ۱۱۵۰ حرکت نزولی شدیدی را برای اونس طلا به همراه خواهد داشت.

از دیدگاه تحلیل فاندامنتال کاهش قیمت اونس طلا دلائل مختلفی دارد و از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود به واسطه گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، تقویت ارزش دلار سبب می شود تا اونس طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر گرانتر برسد و در نتیجه تقاضا پایین آمده و قیمت اونس طلا را نیز کاهش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلا است.

امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار خرده فروشی ایالات متحده اعلام خواهد شد و انتظار بازار چیزی در حدود ۰٫۲+ درصد افزایش است. در هر صورت فارغ از تاثیر خرده فروشی آمریکا که امروز اعلام می شود روند کلی اونس طلا همچنان نزولی است و حتی در صورت تقویت این امواج مقطعی خواهند بود.

نگاهی به چارتهای بازار نیز موئد این مطلب است و معامله گرانی که در این چند هفته گذشته اونس طلا را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند و با توجه به تشکیل پوزیشن های بسیار زیاد فروش اونس طلا، می بایست حرکت نزولی اونس طلا را به سوی سطح ۱۱۳۱ از طریق شکست سطح ۱۱۵۰ مد نظر داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا