تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین محدوده ۵۵۳۳ و ۵۷۱۴ دلار/تن در نوسان باشد تا شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت را مشخص سازد. اگر روند خنثی بین نرخهای ۵۵۳۳ و ۵۷۱۴ شکسته شود، می بایست با دقت به جهت حرکت توجه داشته باشیم.

اگر قیمت به سمت بالای ۵۷۱۴ حرکت کند، هدف صعود تا سطح ۵۸۶۱ خواهد بود و این درحالی است که در صورت شروع حرکت نزولی به زیر سطح ۵۵۳۳ می توان انتظار فرود تا سطح ۵۴۲۱ و سپس تا ۵۲۴۰ را داشت.

در نمودار پایین این منطقه خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است مابین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تشکیل شده است. محتمل ترین سناریوی موجود بازار این است که قیمت به سوی سطح ۵۷۱۴ برسد و پس از آن به سوی سطح ۵۵۳۳ و ۵۴۲۱ کاهش یابد.

از این رو بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه میدهد و معامله گران به انتظار شکسته شدن یکی از سطوح فوق هستند. با این حال هنوز جهت کلی کاملاً مشخص نشده است.

بنابراین دامنه حرکت مابین نرخهای ۵۵۳۳ و ۵۷۱۴ دلار/تن است و این سطوح همچنان مد نظر است و همچنان در روند خنثی برای قیمت جهانی مس قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۴۶ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۶۹۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار داشت که شکسته شد. این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) بوجود آمده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تشکیل شده است و اگر این سطح شکسته شود موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۱۷۹۰ می گردد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی است و برای امروز پیش بینی ما تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۷۴۶ است.

این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۶۹۱ برسد، می بایست آن وقت در سیگنال افزایش به سوی سطح ۱۷۴۶ تجدید نظر کرد. در هر صورت آنچه که در نمودار پایین مشخص است با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۶۹۱ اکنون راه برای پیشروی بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۷۴۶ دلار/تن هموار شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم