تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن بین سطوح خنثی ۱۱۵۰ و ۱۱۶۰ در نوسان باشد تا پس از سخنرانی یلن ریس بانک مرکزی آمریکا جهت آن مشخص گردد.

در حال حاضر همانطور که در این چند روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم و در نمودار زیر نیز به وضوح مشخص است قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۱۵۰ است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی وجود دارد.

برای امروز کاهش قیمت به سطح ۱۱۴۸ و عبور از سطح ۱۱۴۶ نشاندهنده شکست کامل و قدرتمند سطح حمایت ۱۱۵۰ است که می تواند سیگنال فروش به سوی سطح ۱۱۳۱ فراهم آورد. در نمودار روزانه پایین این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی محسوب می شود که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) تشکیل شده است.

سطح مقاومت ۱۱۶۰ بسیار مستحکم و مقاوم است زیرا روز گذشته برغم آمار ضعیف خرده فروشی آمریکا قیمت اونس طلا نتوانست از این سطح عبور کند و برای افزایش قیمت می بایست حتما سطح مقاومت ۱۱۶۰ با قدرت شکسته شود تا قیمت به سوی سطح ۱۱۶۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دست یابد. این در حالی است که با قرار گرفتن قیمت در زیر سطح ۱۱۵۰ و شکسته شدن سطح ۱۱۴۶ حرکت نزولی تایید بیشتری خواهد یافت.

از این رو در کوتاه مدت قیمت اونس طلا فعلا مابین نرخهای ۱۱۵۰ و ۱۱۶۰ در نوسان است و شکسته شدن هر یک از این سطوح می تواند جهت حرکت بازار را مشخص کند. بدین جهت، سخنان یلن در خصوص نرخ بهره می تواند حرکت آتی را مشخص کند و در صورت سخنرانی قوی و به اصطلاح Hawkish ممکن است بازار از افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر امیدوار شده و بار دیگر فشار بر اونس طلا آغاز شود.

بنابراین امروز بعد از ساعت ۱۸:۳۰ و در حین سخنرانی یلن قطعا یکی از سطوح فوق شکسته خواهد شد و امروز شاید برای معامله گران اونس طلا نقطه عطفی باشد. در مجموع، گزارش رئیس بانک فدرال در کنگره برای بازار بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت اونس طلا را تا حد زیادی مشخص نماید.

گزارش کاری یلن به پنل مشترک سنا و کنگره آمریکا که هر شش ماه یکبار ارایه می شود، سخنرانی و سوال و جوابهایی که مطرح خواهد شد، می تواند بخوبی چشم اندازی از سیاستهای پولی ایالات متحده برای معامله گران بازار ترسیم کند و حرکات بازار را تحت شعاع خود قرار خواهد داد.

اخبار درجه دو تری نیز در تقویم اقتصادی امروز آمریکا وجود دارند، شاخص قیمت تولید کنندگان، امپایر استیت صنعتی و تولیدات صنعتی امروز اعلام می شوند که به هرحال دارای اهمیت هستند هرچند که امروز چون توجه اصلی بازار به سخنرانی یلن است این اخبار بر بازار تاثیر زیادی ندارند و در شرایطی که مسئله نرخ بهره آمریکا بسیار مهم شده است سخنرانی امروز یلن دارای اهمیت خاص خود می باشد و قطعا در زمان اعلام سخنرانی یلن شاهد حرکات تند و تیزی در قیمت جهانی اونس طلا خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا