تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت توانسته کاملا خود را بالای سطح حمایت ۵۵۳۳ دلار/تن تثبیت کند و ممکن است برای امروز به سوی سطح مقاومت ۵۷۱۴ افزایش یابد.

در چارت پایین این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تشکیل شده است.

در چارت پایین کف دو قلوی کوچک در اطراف سطح حمایت ۵۵۳۳ ساخته شده است که نشاندهنده استمرار روند افزایشی قیمت از سطوح کنونی است. این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۵۵۳۳ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۴۲۱ می شود.

در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۷۱۴ موجب صعود قیمت به سوی سطح ۵۸۶۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خواهد شد که این سناریو نیز مورد توجه است.

از این رو برای امروز توانایی قیمت برای تثبیت در بالای سطح حمایت ۵۵۳۳ احتمال شروع مجدد افزایش قیمت را به سوی سطح ۵۷۱۴ فراهم کرده است و می توان وارد پوزیشن خرید شد و استاپ را پایین سطح ۵۵۳۳ قرار داد.

بنابراین در نمودار پایین به نظر می رسد که قیمت جهانی مس هم اکنون در تلاش برای عبور از سطح ۵۷۱۴ است و از این رو، احتمالاً فرصتهای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۵۸۶۱ دلار/تن ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن انتظار داریم که قیمت آن با توجه به اینکه سطح مقاومت ۱۶۹۰ دلار/تن را شکسته است به سوی سطح ۱۷۴۵ افزایش یابد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصی از موج نزولی C قرار داشت که شکسته شد و در واقع این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) آغاز شده است.

سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی ۱۷۴۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که می تواند باعث اصلاح قیمت به سوی سطح ۱۶۹۰ می شود.

در هر صورت برای امروز به خاطر اینکه قیمت کاملا بالای سطح مقاومت ۱۶۹۰ تثبیت شده است به باور ما چنین شرایطی به تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی خواهد انجامید و صعود قیمت را به همراه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که اگر به هر دلیلی قیمت آلومینیم آلیاژی موفق به افزایش بیشتر نشود و به زیر سطح ۱۶۹۰ برسد زمینه را برای هدف ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

از این رو تنها در صورت شکسته شدن قیمت در زیر سطح ۱۶۹۰ می بایست در فرضیه معاملاتی به هدف ۱۷۴۵ تجدید نظر کرد. با این حال همانطور که در گفته شد تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۶۹۰ تاییدی بر استمرار روند صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی است و می تواند هدف ۱۷۴۵ دلار/تن را نمایان سازد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم