تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز سیگنال قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن اندکی پیچیده و مبهم است زیرا دوباره قیمت به سوی سطح حمایت ۵۵۳۳ دلار/تن نزدیک شده است که در تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تشکیل شده است و اگر این سطح شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۵۴۲۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

با این حال تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۵۵۳۳ تثبیت شده است ممکن است به سوی سطح ۵۷۱۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد. در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۵۰۰ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۵۵۳۳ می باشد.

از این رو چشم انداز حرکت امروز قیمت جهانی مس اندکی نامشخص است و در این مسیر می بایست تحولات بیشتری در قیمت صورت گیرد تا جهت قیمت مشخص گردد. در هر صورت برای توقف حرکت افزایشی، می بایست قیمت در پایین نرخ ۵۵۰۰ تثبیت شود تا بتوان وارد پوزیشن های فروش شد.

لذا برای امروز توصیه می کنیم معامله گران بیشتر دقت کنند و در صورت کاهش قیمت جهانی مس به زیر سطح ۵۵۰۰ سفارش فروش با تارگت ۵۴۲۱ دلار/تن را در دستور کار خود داشته باشند که این حرکت در چارت پایین مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم هدفی که دیروز بدان اشاره کردیم یعنی دسترسی به سطح ۱۷۴۶ دلار/تن کمی بعید باشد که این موضوع را عدم قدرت و ناتوانی قیمت در حفظ مومنتوم افزایشی خود به وضوح نشان داده است.

این هدف همانطور که در چارت پایین مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) شروع شده است.

در نمودار پایین قیمت آلومینیم آلیاژی در روز ۱۵ جولای سطح ۱۷۲۹٫۵۰ را لمس کرد اما در سطح ۱۷۱۴٫۵۰ بسته شد و چنین رفتار نشان می دهد که می بایست نسبت به افزایش قیمت با احتیاط عمل کرد و از آنجایی که موج نزولی C هنوز تکمیل نشده است حتی اگر قیمت به سطح ۱۷۴۶ برسد ممکن است که پس از آن به سطح ۱۶۹۱ برگردد.

در نمودار روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نوسانات قیمت بین سطوح ۱۶۹۱ و ۱۷۴۶ مشاهده می شود و قیمت در حال حاضر در باند مقاومتی ۱۷۴۶ و حمایتی ۱۶۹۱ قرار گرفته است و در حال حاضر، سطح ۱۶۹۱حمایت کلیدی قیمت است که اگر شکسته شود، احتمال فرود بیشتر قیمت به ترتیب به سوی سطوح ۱۶۵۳ و ۱۶۰۲ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم