تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح ۱۱۳۱ کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح ۱۱۵۰ در تایم فریم روزانه و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ویو تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می کنید این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی C قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای سقوط بیشتر قیمت اونس طلا به سطح ۱۱۳۱ هموار شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در واقع این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شروع شده است و بر اساس قواعد تکنیکال در صورت عبور قیمت از یک حمایت تا سطح بعدی حمایت حرکت خواهد کرد که سطح بعدی ۵۰ درصدی فیبوناچی در قیمت ۱۱۳۱ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

بدین جهت، ما نیز وارد پوزیشن فروش شدیم و با توجه به اینکه سطح ۱۱۵۰ شکسته شده است، هدف سقوط قیمت تا نرخ ۱۱۳۱ و پس از آن به ترتیب سطوح ۱۱۰۷ و ۱۰۶۹ تعیین شده است که هر کدامیک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی مشخص شده اند. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۱۱۵۰ موقتا سناریوی نزولی ۱۱۳۱ را متوقف خواهد کرد.

همانطور که روز گذشته گفتیم از آنجایی که در حال حاضر بانک فدرال رزرو آمریکا همچنان در اندیشه افزایش نرخ بهره است و از سوی دیگر امروز صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) دوباره فروشنده طلا شده است، بنابراین امیدی ازین جهت نیز به وضعیت اونس طلا نیست و اگر همچنان وضعیت اونس طلا در شرایط فعلی کماکان پایین سطح ۱۱۵۰ باقی بماند، باید انتظار کاهش بیشتر قیمت اونس طلا را داشت که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

به همین خاطر همچنان روند حرکت اونس طلا را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت ادامه داشته باشد. با توجه به سخنان ریس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره، تا زمانی که شواهد و قرائنی محکم از تغییر وضعیت فعلی نبینیم همچنان روند اونس طلا را نزولی می دانیم.

از دیگر اخبار ایالات متحده امروز می توان به شاخص بهای مصرف کنندگان (CPI) ، آمار مسکن و تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اشاره کرد که امروز اعلام می شوند. توجه اصلی بازار در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به آمار قیمت مصرف کنندگان (پیش بینی %۰٫۳+) معطوف شده است و به عبارتی میزان تورمی که مصرف کننده در سبد کالاهای مصرف خود می بیند از اهمیت زیادی برخوردار است.

یادآوری می کنیم که افزایش این شاخص، به معنای افزایش فشارهای تورمی در آمریکا است و نتیجه آن، احتمال اتخاذ سیاست افزایش نرخ بهره بانکی برای تعدیل آن خواهد بود، امری که به کاهش اونس طلا می انجامد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا