تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح ۵۰٫۱۹ دلار/بشکه را لمس کند و این احتمال نیز می رود که این سطح با قدرت شکسته شود و منجر به فروش مجدد نفت با حد تارگت سطح ۴۹٫۶۶ شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت روز جمعه سطح ۵۰٫۱۱ را لمس کرد که خود همین نشاندهنده استمرار روند نزولی قیمت از سطح ۶۱٫۵۷ (بالاترین سطح روز ۲۴ ژوئن) است.

این روند نزولی قیمت در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و براساس موج اول یعنی موج ۱ که در سطح ۵۸٫۰۴ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژوئن) به پایان رسید، حرکت کنونی قیمت نفت توسط سطوح فیبوناچی زیادی کنترل شده است و اولین سطح حمایت و مقاومت قیمت نفت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی در نرخ ۵۰٫۱۹ و خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی در نرح ۵۱٫۰۴ است.

در نمودار پایین این محدوده خنثی بین روزهای ۷ جولای و ۱۵ جولای تشکیل شده است که خود همین نشان از کاهش احتمالی قیمت به سطح ۴۷٫۹۴ (خط فیبوناچی ۳۲۳٫۶ درصدی) دارد و روند نزولی امتداد بیشتری خواهد یافت.

این در حالی است که در حرکت اصلاحی سطح مقاومت قیمت بر روی ۵۱٫۵۷ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۲۳٫۶ درصدی وجود دارد. از این رو برای امروز همانطور که در چارت پایین دیده می شود حرکت نفت تا زمانی که قیمت در زیر سطوح مقاومت ۵۱٫۵۷ و ۵۲٫۴۳ قرار دارد، نزولی است.

بنابراین هنوز موج نزولی ۵ تکمیل نشده است و می بایست در انتظار فرود قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطوح پایین در سطوح ۵۰٫۱۹ و ۴۹٫۶۶ باشیم و با شکسته شدن سطح ۵۱٫۰۴ این حرکت نزولی به سوی سطوح ۴۹٫۶۶ و ۴۷٫۹۴ دلار/بشکه بیشتر تایید خواهد شد و به باور ما حرکت نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا هنوز قدرتمند است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بررسی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال سیگنال فروش به سوی سطح حمایت ۵۵٫۹۹ دلار/بشکه صادر کرده است و احتمال آن نیز می رود که قیمت آن این سطح را بشکند و تا حدود سطح ۵۴٫۷۷ کاهش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که در واقع سومین موج از موج اصلی نزولی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است.

الگوی مثلث که بین روزهای ۷ جولای تا ۱۷ جولای بوجود آمده نیز سیگنال فروش قیمت نفت برنت با هدف ۵۲٫۷۸ صادر کرده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی وجود دارد. تثبیت قیمت نفت برنت در زیر نرخ ۵۶٫۷۵ نشانه آن است که حرکت خنثی قیمت بین خطوط الگوی مثلث به پایان رسیده و روند نزولی با تارگت ۵۵٫۹۹ و ۵۴٫۷۷ مجدداً از سرگرفته شده است که این اهداف در نمودار پایین مشخص شده اند.

لازم به ذکر است برای اینکه از کاهش قیمت به سوی سطوح ۵۵٫۹۹ و ۵۴٫۷۷ اطمینان حاصل پیدا کنیم می بایست سطح حمایت ۵۶٫۷۵ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫ درصدی) با قدرت شکسته شود تا قیمت به اهداف ۵۵٫۹۹ و ۵۴٫۷۷ کاهش یابد.

سطح مقاومت قیمت نفت برنت نیز بر روی ۵۷٫۹۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار گرفته است و اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۵۹٫۱۱ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود. در هر صورت همچنان حرکت کاهشی است و با شکسته شدن سطح ۵۵٫۹۹ دلار/بشکه به نرخهای پایین تر حرکت می کند که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت