تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۵۴۲۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ تشکیل شده است.

باید توجه داشت که عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۵۷۲۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۹ جولای) قویا پیش بینی می کند حرکت اصلاحی قیمت که از اطراف سطح ۵۲۴۰ شروع شده در اطراف سطح مقاومت ۵۷۱۴ تکمیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود.

چنانچه امروز قیمت جهانی مس به سطح ۵۴۰۰ کاهش یابد این موضوع می تواند شکست سطح ۵۴۲۱ را تایید کند و حتی اگر برخورد قیمت به سطح حمایت ۵۴۲۱ باعث اصلاح قیمت گردد این برگشت و اصلاح قیمت محدود به سطح مقاومت ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است با توجه به اینکه قیمت مس در آستانه شکست سطح حمایت ۵۴۲۱ قرار دارد، شکست این سطح قطعا تاثیر قابل توجهی بر قیمت مس و کاهش قیمت به سوی سطح ۵۲۴۰ خواهد داشت.

در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می بایست موقتا در فرضیه معاملاتی تجدید نظر کرد و برای امروز همانطور که اشاره کردیم پایین سطح ۵۴۲۱ فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش مس با هدف ۵۲۴۰ دلار/تن فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۶۹۰ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۶۵۳ کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۶۳۱٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تایید کرده است.

این ناتوانی قیمت آلومینیم آلیاژی در استمرار حرکت اصلاحی را عدم قدرت و نبود پتانسیل قوی در شکست سطح مقاومت ۱۷۴۵ نشان داده است و عمق کاهش اخیر قیمت از سطح ۱۷۲۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) نیز این موضوع را بیشتر تایید کرده است.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۷۴۵ یعنی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی C وجود دارد که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی در صورت کاهش قیمت به سطح ۱۶۸۳ می تواند هدف نزولی ۱۶۵۳ را مشخص سازد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۷۰۸ باعث افزایش قیمت به سطح ۱۷۴۶ می شود.

در هر صورت اندیکاتورهای هفتگی به ادامه حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی اشاره دارند و در موج نزولی C احتمال کاهش قیمت به ترتیب به سطوح ۱۶۵۳ و ۱۶۰۲ از طریق عبور از سطح حمایت ۱۶۹۰ وجود دارد. سطح مقاومت نیز همانطور که اشاره شد بر روی سطح ۱۷۴۵ دلار/تن تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم