تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

ارزش دلار آمریکا (DXY) در آغاز هفته جدید در روندی افزایشی قرار گرفته است و در مقابل ارزهای اصلی به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته خود افزایش یافته است.

در حال حاضر ایندکس دلار آمریکا در بالای سطح ۹۸٫۰۰ قرار گرفته است و آخرین باری که قیمت بالای این سطح معامله می شد در روز ۲۳ آوریل یعنی سطح ۹۸٫۴۲۵ بود. هدف بعدی افزایش ایندکس دلار آمریکا بر روی سطح ۹۸٫۳۷۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۹۹٫۹۹ به ۹۳٫۱۳ می باشد.

در صورتیکه این هفته سطوح ۹۸٫۳۷ و ۹۸٫۴۲ نیز شکسته شوند زمینه را برای افزایش بیشتر ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۹۹٫۹۹ و پس از آن سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح ۱۳ مارس) فراهم می آورد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا نیز اندیکاتورها همچنان نسبت به شروع حرکت کاهشی هشدار می دهند و کماکان فشارهای نزولی بر یورو وجود دارد و روند حرکت نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۱٫۰۸۰۰ احتمال فرود بیشتر قیمت تا نرخهای ۱٫۰۷۴۴ و در میان مدت هدف ۱٫۰۵۲۰ را بیشتر خواهد کرد.

برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۸۶۵ ، ۱٫۰۸۸۵ ، ۱٫۰۸۹۰ و ۱٫۰۹۰۰ با حد تارگت ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ قرار دارند و تا زمانیکه در هفته جاری قیمت این زوج ارز پایین کف ابر ایچیموکوی روزانه (۱٫۰۹۹۴) قرار دارد، چشم انداز یورو کاهشی در نظر گرفته می شود و شکست کامل سطح حمایت ۱٫۰۸۰۰ نیز سیگنال فروش مجدد با هدف ۱٫۰۷۴۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۰۵۲۰ به ۱٫۱۴۶۸) صادر خواهد کرد.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۱۱۳۰ تثبیت شده است، سطح حمایت ۱۰۸۶ را با قدرت بشکند و پس از آن به ترتیب سطوح حمایت ۱۰۶۸ ، ۱۰۳۰ و ۱۰۰۶ را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده اند.

در نمودار پایین اولین سطح حمایت قیمت یعنی ۱۱۵۴ بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۶۸۰٫۸۰ (پایین ترین سطح روز ۲۴ اکتبر ۲۰۰۸) به ۱۹۲۰٫۳۰ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۱) و پس از آن سطح ۱۱۳۰ قرار گرفته بودند که با قدرت شکسته شدند.

این موضوع نشاندهنده تثبیت روند نزولی است که می تواند حتی در سه ماهه سوم سال جاری هدفهای نزولی ۹۷۸ و ۷۵۵ را برای اونس طلا نشانه بگیرد که این سطوح در نمودار ماهیانه به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

در نمودار ماهیانه مشخص است که قیمت اونس طلا با قدرت پایین سطح حمایت ۱۱۳۰ را شکسته است و در صورتیکه در تلاش کنونی خود موفق به تثبیت کامل پایین سطح ۱۰۸۶ شود بعد از آن باید منتظر فرود قیمت به سطوح ۱۰۶۸ ، ۱۰۳۰ و ۱۰۰۶ باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا