تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مجدد به سوی سطح حمایت ۱۰۹۱ کاهش یابد و احتمال آن می رود که این سطح نیز شکسته شود و تا سطح حمایت بعدی ۱۰۶۸ سقوط کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C دیده می شود که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) شکل گرفته است.

حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۰۶۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد که اگر این هفته این سطح هم شکسته شود در روزهای آتی منجر به فروش اونس طلا به سوی سطح ۱۰۳۰ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود و این موج نزولی C در بیشترین قدرت خود توان کاهش حتی تا سطح ۹۶۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) را دارد که این سطح ممکن است در هفته های آتی لمس شود.

سطح مقاومت اصلی قیمت اونس طلا بر روی ۱۱۱۹ (بالاترین سطح دیروز) قرار دارد و تنها به شرط شکسته شدن این سطح موجب اصلاح به ۱۱۳۱ می شود. چین نیز در اقدامی بی ‌سابقه برای اولین بار در شش سال گذشته، اقدام به انتشار میزان ذخایر طلای خود نمود و اعلام کرد که ذخایر طلای این کشور از سال ۲۰۰۹ به این سو تنها به میزان ۵۷ درصد رشد داشته است که رشد آن بسیار پایین تر از حد پیش بینی ها است.

اکنون به نظر می رسد، روند نزولی اونس طلا در حال تثبیت است و چنانچه قیمت به همین صورت در محدوده های پایین ۱۱۱۹ قرار گیرد، امکان پایداری روند نزولی اونس طلا در موج نزولی C بیشتر خواهد شد. از این رو این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند نزول اونس طلا باشیم و به باور ما اونس طلا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

امتداد حرکت نزولی فعلی که پس از شکسته شدن سطح ۱۱۳۱ ادامه یافت، هدفهای ۱۰۹۱ و ۱۰۶۸ را نمایان می کند و در این صورت، انتظار می رود، فشار بر اونس طلا همچنان ادامه دار باقی بماند.

به باور ما اونس طلا روند اصلی (نزولی) خود را حفظ کرده است و انتظار می رود، تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۱۱۹ قرار دارد، قیمت در نوسانات نزولی قرار داشته باشد.

با توجه به اینکه هولدینگ صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به پایین ترین سطح از ماه اوت ۲۰۰۸ به این سو کاهش یافته است، معامله گران همچنان چشم به سطح ۱۰۹۱ دوخته اند و در صورت شکسته شدن این سطح، هدف بعدی فرود قیمت به نرخ ۱۰۶۸ و پس از آن سطح ۱۰۳۰ در روزهای آتی خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا