تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال کمی مبهم و پیچیده است زیرا قیمت موفق به شکست سطح حمایت ۵۴۲۱ دلار/تن نشده است. انتظار می رود حرکت اصلاحی کمی ادامه یابد زیرا قیمت هنوز نتوانسته از سطح ۵۴۲۱ عبور کند و اکنون تمرکز برای اصلاح به سطح ۵۵۳۳ (به عنوان مقاومت اولیه) است

این سطح حمایت در چارت تایم فریم ۱ ساعته زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۵ مه) به ۵۲۴۰ (پایین ترین سطح روز ۸ جولای) تشکیل شده است که در صورت شکست سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

چنانچه قیمت به زیر این سطح برسد منجر به فروش مس به سوی سطح ۵۲۴۰ می شود و برای تایید این حرکت می بایست حتما قیمت به زیر سطح ۵۴۰۰ کاهش یابد تا نسبت به شکست سطح حمایت ۵۴۲۱ مطمئن شویم.

با این حال تا زمانیکه قیمت بالای سطح حمایت ۵۴۲۱ تثبیت شده است احتمال اینکه قیمت به سوی سطح مقاومت ۵۵۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نیز برسد وجود دارد و محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت مس ابتدا به نزدیکی سطح مقاومت ۵۵۳۳ نزدیک شود و دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۵۴۲۱ و شکست آن قرار گیرد.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۵۵۳۳ بار دیگر شاهد ادامه روند نزول قیمت جهانی مس باشیم و مس در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و دیر یا زود می بایست به زیر سطح ۵۴۲۱ دلار/تن سقوط کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۶۵۳ دلار/تن کاهش یابد که این سطح را شکسته شدن سطح حمایت ۱۶۹۱ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) آغاز گردیده است.

در چارت پایین سطح حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۶۵۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) تشکیل شده است و تنها در صورت افزایش قیمت به بالای سطح ۱۷۱۰ نشاندهنده شکست غلط سطح ۱۶۹۱ می باشد که می تواند هدف ۱۷۴۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) را مشخص سازد.

همانطور که در چارت پایین تایم فریم روزانه دیده می شود قیمت با سقوط به زیر سطح ۱۶۹۱ رسیده است و تثبیت قیمت در پایین این سطح برای شروع حرکت کاهشی لازم است.

در این صورت، هدف کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۶۵۳ و ۱۶۰۲ خواهد بود و چنانچه سطح ۱۶۰۲ نیز شکسته شود، احتمال سقوط تا نرخهای ۱۵۴۷ و ۱۵۱۴ دلار/تن (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی) بوجود خواهد آمد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی C تایید کرده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم